Terima Kasih Kenalkan Diri-Mu Padaku


Tuhan, 
aku adalah hamba-Mu yang hina, dhaif dan tidak berguna.
Asal-usulku dari tanah yang hina.
Kejadianku daripada air mani yang jijik lagi memalukan dan meloyakan.
Dengan kuasa-Mu dan dengan rahmat-Mu, Engkau jadikan aku manusia.
Terima kasih Tuhan, terima kasih, terima kasih.
Aku tidak berguna, tapi Engkaulah yang mempergunakan aku, hingga aku berguna.
Terima kasih Tuhan, terima kasih.
Aku maha lemah, tidak ada kuasa.
Tapi Engkaulah yang memperkuasakan aku, hingga aku ada usaha.
Usaha dari kuasa-Mu juga.
Hakikatnya aku tidak ada kuasa apa-apa.
Dari benda yang hina, Engkau jadikan aku manusia.
Aku kenal Engkau sebagai Tuhanku.
Aku sembah Engkau, aku besarkan dan mensucikan Engkau.
Satu rahmat dan nikmat yang besar dari Engkau.
Terima kasih Tuhan, terima kasih tidak terhingga.
Aku harap kekalkanlah rahmat dan nikmat ini padaku sepanjang hayatku
hingga aku menemui-Mu
maka selamatlah aku.
Aku rasa bahagia Engkau adalah Tuhanku.
Aku rasa aku ada jaminan hidupku.
Padaku, Engkau adalah segala-galanya buatku.
Terima kasih Tuhan, Engkau kenalkan padaku Engkau adalah Tuhanku.
Janganlah Engkau tarik nikmat ini padaku.
Biarlah aku miliki buat sepanjang hayatku.
Tuhan, itulah harapanku pada-Mu.
Tuhan, selamatkan aku.
 

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah