Aku Tidak Akan Putus Asa Dengan-Mu Tuhan

Tuhan! Aku pohon dengan rahmat-Mu,
Masukkanlah ke dalam hatiku rasa cinta kepada-Mu
Kalau Engkau  anugerahkan, otomatis takutku pada-Mu akan berlaku
Cinta dan takutku kepada-Mu, 
Itulah benteng diriku dari kemungkaran
Kalau Engkau tidak anugerahkan, kemungkaran akan selalu sahaja berlaku
Tuhan! Aku adalah hamba-Mu, yang dhaif lagi lemah
Pimpinlah aku ke jalan taqwa, yang menjadi kesukaan-Mu   
Augerahkanlah taqwa itu padaku untuk keselamatanku
Taqwa itulah perisai diriku dari dosa dan Neraka
Tuhan! Kasihanilah aku ini,
Jangan biarkan aku tanpa pimpinan
Kalau Engkau tidak pimpin aku, siapa lagilah yang boleh memimpin
Pimpinan Engkau sangat aku perlukan, agar aku selamat dari nafsu dan syaitan
Kalau bukan pimpinan-Mu Tuhan, tidak mungkin aku terlepas daripada tipu daya syaitan dan nafsu
Tuhan! Ku pohonkan doa selalu kepada-Mu
Aku tidak jemu-jemu meminta kepada-Mu petunjuk ke jalan kebenaran
Harapanku pada-Mu sentiasa bersemarak tidak pernah padam-padam
Aku sentiasa meminta siang dan malam
Aku sentiasa menunggu, petunjuk-Mu Tuhan
Aku yakin anugerah-Mu itu pasti aku akan dapat juga
Sebab itulah aku tidak jemu-jemu berdoa kepada-Mu
Aku tidak akan putus asa dengan-Mu Tuhan

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah