Terimalah Ibadahku Yang Tidak Sempurna



Tuhan, terimalah ibadahku yang tidak sempurna ini
Ia serba kekurangan
Banyak cacat-celanya
Tapi apakan daya, inilah yang aku terdaya mempersembahkannya
Aku sudah mencuba sesungguh hati
Tapi masih tidak mampu juga dengan sempurna
Aku harap dengan rahmat-Mu, terima jugalah
Atau dengan kemaafan-Mu, terimalah kekurangannya
Walaupun tidak sempurna ibadahku, aku tidak jemu
Aku tetap teruskan
Sekalipun tidak meningkat, aku tetap istiqamah
Kasihanilah aku Tuhan, hamba-Mu yang lemah ini
Keampunan-Mu yang Aku harapkan
Kalau Engkau tidak membelaku,
Siapa lagilah yang akan membelanya
Kalau aku diazab, aku kan hamba-Mu jua
Aku adalah ciptaan-Mu
Kalau Engkau selamatkan aku,
Engkau pun tidak rugi
Kebesaran-Mu tetap sempurna
 

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah