AKU TIDAK BIMBANG USAHAKU GAGAL


Aku tidak bimbang usahaku gagal
Yang aku bimbang kalau dia batal
Aku tidak takut perjuanganku tidak berjaya
Yang aku takut kalau perjuangan itu tidak dapat pahala
Di dalam perjuangan, yang kita kejar adalah kebenaran bukan kemenangan
Kemenangan itu adalah nikmat sampingan
Kalau kita terpaksa kalah kerana kebenaran, biarlah kalah
Kalah bukanlah satu kesalahan
Tidak menegakkan kebenaran adalah satu kesalahan
Biar kita kalah daripada berlaku salah
Biar tidak berjaya daripada menanggung dosa
Kebenaran mesti ditegakkan sekalipun pahit
Kebenaran wajib dibangunkan, jangan ditentang
Kebenaran tidak boleh ditukar dengan kemenangan
Tidak mengapa kalah, kebenaran dapat ditegakkan
Pilihlah kebenaran sekalipun kalah
Justeru kalah tidak mesti salah 


No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah