Aku hilang Rasa² itu... Kini kembali muncul.. Allahu

Ya Allah... sekarang jam 2.55 pagi... 5 June 2020... Jumaat pagi..

Saat ini di rumah baru Along Hafiz...

aku terjaga... 

Tiba² rasa sebak... rasa yg telah lama hilang... 

Kerinduan zaman anak²ku masih kecil....

Kaklong Hanifa...
KakNgah Rumaisa...

Basyirah yg baru 7 bulan...

Kerinduan saat masih belum ada anak²...
Nurul Zafirah... 

Kerinduan zaman sebelum semuanya ada.. sebelum semuanya hadir dlm hidupku....

Semua telah berubah...

Berubah atas tgn²ku... 

Aku takut dengan semuanya...

Apa takdir diriku...?

Apa takdir masa depanku ya rabb??

Apa takdir kesayangan²ku yg kusebutkan di atas....?

Kenapa hadir rasa ini... ? yg susah nk diungkap... Hanya kau yg tahu dan memberi rasa ini...

Yg dahulu (saat belum kahwin)... biasanya rasa ini hadir dgn kerinduan zaman aku kecil... satu demi satu rasa kerinduan itu hadir... Hingga mengalir air mata... rindu saat-saat dibesarkan oleh ummi abah... bersama adik beradik yg Allah berkasih sayang.... 

Ya... Aku risaukan hilang rasa kasih syg kerana sikap dan perangaiku... seakan alam turut merespon... 

Selalu dlm keadaan begini, pasti ada respon mana²... 

atas atap berbunyi² saat aku menulis ini...

Hanya Allah yg tahu... Maafkan aku... 

Kau Maha Tahu Ya Allah....

Selamatkan aku... Selamatkan seluruh Umat Muhammad SAW....

Allahummarhamni birah matikaya Arhamarrohimin....

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah