Redha-Mu Sangat Berharga Padaku



Ya Allah!
Aku tidak kira apa yang berlaku padaku.
Miskin, kaya, sakit, sihat, yang penting adalah redha-Mu.
Redha-Mu padaku amat mahal sekali.
Kerana itulah, aku meminta selalu redha-Mu.
Jika redha-Mu Engkau beri kepadaku, sekalipun seluruh dunia menghinaku, aku tidak peduli.
Walaupun aku miskin, aku rasa kaya dan bahagia.
Apalah ertinya aku kaya, Engkau murka padaku.
Tidak ada erti apa-apa sekalipun ada nama, jika Engkau murka.
Jika Engkau murka, segala-galanya tidak ada erti lagi padaku.
Sungguh mahal redha-Mu Tuhan.
Anugerahkanlah redha-Mu padaku selalu.
Kerana itulah aku beramal bukan mencari pahala.
Bukan inginkan fadhilat atau Syurga.
Tapi inginkan keredhaan-Mu.
Tuhan!
Kerana itulah aku mencari keredhaan-Mu di dalam beramal.
Berilah redha-Mu kepadaku.
Itulah yang aku tunggu dari-Mu.
Redha-Mu adalah sangat berharga padaku.
Redha-Mu itulah yang aku harap pada-Mu untuk keselamatanku. 


No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah