Tuhan Memanggil Aku

Tuhan memanggil aku
Aku menerima panggilan-Nya
Setelah aku menunaikan panggilan, aku menderhakai-Nya
Tuhan menyuruh aku
Aku mendengar dan mentaati-Nya
Setelah suruhan itu aku terima, aku mencuaikannya
Tuhan panggil lagi aku
Aku tidak menolaknya
Setelah aku menerimanya, di situ aku tidak beradab kepada-Nya
Tuhan suruh lagi aku
Aku tidak pula menolak suruhan-Nya
Setelah aku menerima suruhan-Nya, aku tidak bersungguh-sungguh mengerjakannya
Begitulah aku ini
Setiap kali Tuhan panggil, aku menerimanya
Setiap aku disuruh, aku tetap tunaikannya
Tapi di dalam ketaatan itulah aku derhaka kepada-Nya
Bilakah aku ini dipanggil dengan setianya
Entah bila lagi jika aku disuruh, aku tidak khianat suruhan-Nya
Begitulah aku ini sentiasa taat di dalam derhaka
Begitulah aku ini mengikut perintah tidak beradab
Tuhan, aku harap
Di dalam menunaikan panggilan dan suruhan, tidak beradab,
Aku memohon maaf dan ampun kepada-Mu
Ampunkanlah dan maafkanlah aku wahai Tuhan

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah