Bangsa Melayu

Bangsa Melayu jika nak maju dan berjaya diperingkat antarabangsa, dihormati dan disegani, jangan jadikan Allah dan agama-Nya sebagai sampingan. Belajarlah dari kejayaan dan kejatuhan empayar Islam lepas. Mereka dimuliakan kerana Islam, mereka dihina bila Islam bukan lagi matlamat, hanya alat untuk kekal berkuasa.

Empayar Turki (Sultan Muhammad Al-Fateh)i, empayar Kurdi (Sultan Salahuddin Al-Ayyubi), kegemilangan bangsa Arab dan lain-lain bangsa atas nama Islam, semua kerana Islam diperjuangkan. Bila Islam sekadar alat, bangsa yang diperjuangkan, maka ia akan hancur dengan sendirinya.

Bangsa Arab maju kerana Islam, Kurdi mulia kerana Islam, Turki mulia kerana Islam, bangsa Afrika juga pernah mulia kerana Islam, kerajaan Islam di India juga mulia kerana Islam. Namun bila bangsa diperjuangkan, agama hanya alat dan tunggangan, sesebuah empayar jatuh bukan kerana kuatnya musuh mereka tetapi perpecahan sesama mereka sendiri.

Tanah Melayu satu masa dahulu pernah mulia dan harum di persada dunia kerana Islam. Dengan Islam, otomatik bangsa akan mulia. Perjuangkan Islam, otomatik bangsa kita akan mulia. Tak perlu kita minta dimuliakan, minta dihormati, minta hak kita, perjuangkan Islam, dunia datang melutut di kaki kita. Bila tinggalkan Islam, dunia lari sampai terhina kita sekalipun 100 tahun mengejarnya.

Muliakanlah Islam, yang kini menjadi yatim piatu kerana sikap umatnya. Islam dihina-hina kerana sikap kita. Dengan muliakan Islam, Allah akan jaga dan bela kita. Sekali lagi, Islam akan menjadi empayar dunia, bangsa Melayu menjadi tunggaknya. Ini tidak mustahil, bila kita kembali kepada Allah, Tuhan Penjaga dan Pembela kita.

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah