13 permintaan Anak

13 permintaan ANAK yang mungkin xpernah mereka ucap, tapi kita sebagai ibubapa perlu ambil tahu. Baca satu per satu.

.
1. Cintailah aku sepenuh hatimu.
.
2. Jangan marahi aku di khalayak orang ramai.😡
.
3. Jangan bandingkan aku dengan kakak, abang, adikku atau orang lain.👐
.
4. Ayah dan bonda jangan lupa, aku adalah fotocopimu.
.
5. Kian hari umurku kian bertambah, maka jangan selalu anggap aku anak kecil.🙇
.
6. Biarkan aku mencuba, lalu beritahu aku apabila salah.🏃
.
7. Jangan ungkit-ungkit kesalahanku.🙈
.
8. Aku ialah Ladang Pahala bagimu.🎁
.
9. Jangan memarahiku dengan mengatakan hal-hal buruk, bukankah apa yang keluar daripada mulutmu sebagai orang tua ialah doa bagiku?😔
.
10. Jangan melarangku hanya dengan mengatakan "JANGAN" tetapi berilah penjelasan kenapa aku tidak boleh melakukan sesuatu.😇
.
11. Tolong ayah ibu, jangan rosakkan mentalku dan pemikiranku dengan selalu kau bentak-bentak aku setiap hari.
.
12. Jangan mengheret aku ke dalam masalahmu yang tidak ada kaitannya denganku. Kau marah sama yang lain, aku imbasnya.
.
13. Aku ingin kau sayangi dan cintai kerana engkaulah yang ada dalam kehidupanku dan masa depanku.
.
.
"SEMOGA BERMANFAAT KPD SEMUA IBU BAPA"

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah