Berpagi-pagi

Salam wrt. Alhamdulillah. Masih di beri nafas hari ini untuk berada di dunia ini. Sedangkan ada dikalangan kita yang dipanggil Allah pagi ini. Syukurlah padaNya, masih di hidupkan untuk terus memberi manfaat pada manusia. Mengumpul saham-saham akhirat dengan usia yang masih tersisa.


Hari ini akan berlansungnya kejohanan badminton MSSMDR. Diadakan di SEMENDA. SK Chengkau dan Kolej Dato Sedia Raja jadi pengelola bersama. Moga Allah mudahkan segala urusan kami.

Minggu lepas SK Chengkau telah dapat anugerah. Berjaya naik ke satu tahap lagi. Yakni SKK. Sekolah Kluster Kecemerlangan. Maka akan bertambahlah kerja warga sekolah..huhu... New Deals alhamdulillah, dah 3 kali berturut-turut. So, xde peluang lagi untuk tahun depan..hmmm..

Di rumah, asal hujung minggu, maka bergotong royonglah sape-sape yang ada untuk membersihkan kawasan rumah. Maklumlah, tarikh majlis makin dekat. Kad dari Kanda Dinda dah ada respon. Moga siap cepat. Ya Allah, mudahkan segalanya buat kami...amin..


Kisah Salahudin Al Ayubi, kholas... banyak pengajaran yang diperoleh. Ilmu tentang peperangan dalam Islam pun dapat. Hasil karya En Latib Talib, penulis yang berasal dari Kg Sepri, Rembau. Beliau pandai mengolah ayat. Memang best! Sekarang tengah cuba untuk mengkhatamkan Biografi Agung Rasulullah SAW karangan Rusydi Ramli Al Jauhari. Banyak fakta dan gambar-gambar sejarah Rasulullah SAW.

Sekian, wassalam.

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah