Wang

πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°πŸ’°
AKU YANG BERNAMA WANG
HELLO.. SELAMAT BERKENALAN.

```Namaku : WANG...

Nama panggilan : DUIT...

Nama ukhuwah : FULUS...

Nama Antarabangsa : MONEY...

Di Kelate aku di panggil :  PITIH...

Kupang pun ya juga kalau di Kedah

Di jawa di panggil : ARTO'...
Rupiah pun ya juga.

Di Thailand aku dipanggil Bhat. 

Mungkin lain tempat,lain panggilan aku.

Aku tidak kemana-mana, tapi ada di mana2

Wajahku biasa-biasa  je...

Fizikalku juga lemah...

Namun aku mampu merubah dunia...

Aku juga "boleh" mengubah Perilaku...

Bahkan sifat Manusia...

Kerana manusia terlalu mengimpikan aku...

Ramai orang merubah keperibadiannya...

Mengkhianati sahabat...

Menjual maruah diri...

Bahkan meninggalkan keyakinan imannya, demi aku...!!!

Aku tidak memahami perbezaan orang yang beriman dan jahil...

Tapi manusia menggunakan aku untuk status darjat...

Menentukan kaya, miskin, terhormat atau terhina...

Aku bukan iblis...

Tapi sering manusia berpelakuan syaitan demi aku...!!!

Aku juga bukan orang ketiga...

Tapi ramai suami isteri berpisah kerana aku...

Kakak dan adik beradik saling membenci kerana aku...

Anak dan ibu bapa berselisih faham kerana aku...!!!

Sesungguhnya aku bukan  Sang Pencipta...

Tapi manusia menyembah aku seperti Tuhan...

Bahkan seringkali hamba-hamba Allah lebih menghormati aku...

Padahal Allah telah memperingatkan jangan menjadi hamba wang...

Seharusnya aku melayani manusia...

Tapi kenapa manusia pula yang menjadi hambaku...???

Aku tidak pernah mengorbankan diriku untuk sesiapa pun...

Tapi ramai orang rela mati demi aku...

Perlu aku ingatkan...

Aku hanya menjadi alat pembayaran perubatan kamu...

Tapi tidak mampu memanjangkan usia hidup kamu...!!!

Jika suatu hari nanti kamu di panggil mengadap ilahi...

Maaf kerana aku tak dapat mengiringikamu bersama...

Apatah lagi menjadi penebus dosa-dosa kamu...

Kamu harus menghadap sendiri kepada yang Maha Pencipta lalu menerima penghakiman-NYA...!!!

Saat itu...

Allah pasti akan memperhitungkan segala amalan kamu...

APAKAH SELAMA HIDUP KAMU MENGGUNAKAN aku dengan sebaiknya...

Atau sebaliknya MENJADIKAN aku sebagai tuhan sembahan...???

➡ Ini informasi terakhirku :
Aku TIDAK ADA DI SYURGA...
Jadi jangan cari aku disana...

➡ SARANANKU :
1. Jangan terlalu menyayangi aku...!!!
2. Gunakan aku untuk menemanimu di alam kubur dengan banyak bersedekah berinfak,berzakat. Jangan lupa berdoa, dan beramal agar aku jadi BERKAT di dunia mahupun di akhirat...!!!```

πŸ•‹πŸ‘SHARE DEMI AGAMAMU...
πŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’ΈπŸ’Έ

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah