karomah Al quran

*1.* Dalam sebuah Hadis yang indah, Rasulullah (Sallallahu Alaihi Wasallam) bersabda: _"Apabila seorang lelaki meninggal dunia dan kerabatnya sibuk dengan pengebumian, berdiri seorang lelaki yang sangat kacak di sisi kepalanya. Apabila mayat dikafankan, lelaki itu.  masuk di antara kain kafan dan dada si mati.Apabila selepas pengebumian, orang ramai pulang ke rumah, 2 malaikat, iaitu, Munkar dan Nakeer (nama dua Malaikat istimewa), masuk ke dalam kubur dan cuba memisahkan si kacak ini.  lelaki dari orang mati, supaya mereka boleh menyoal orang mati secara peribadi tentang imannya. Tetapi lelaki kacak itu akan berkata, 'Dia adalah teman saya, dia adalah kawan saya. Saya tidak akan meninggalkan dia seorang diri. Jika kamu  dilantik untuk disoal siasat, lakukan tugas anda. Saya tidak boleh meninggalkannya sehingga saya memasukkannya ke dalam Syurga'. Selepas itu dia berpaling kepada sahabatnya yang sudah mati dan berkata, 'Saya adalah Al-Quran, yang biasa kamu baca, kadang-kadang dengan lantang.  suara dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan risau. Selepas soal siasat oleh Munkar dan Naker, anda tidak akan bersedih.  '  Apabila soal siasat selesai, lelaki kacak itu menguruskan si mati, dari Al-Mala'ul A'laa (Malaikat di Syurga), tempat tidur sutera yang diisi dengan kasturi."_

 *2.* Rasulullah (SAW) bersabda: _"Pada hari kiamat, di hadapan Allah, tidak ada Pemberi Syafaat lain yang lebih tinggi darjatnya daripada Al-Quran, bukan Nabi mahupun malaikat."_

 *3.* Teruskan majukan 'Hadis' ini kepada semua... kerana Rasulullah (SAW) bersabda: _'Sampaikanlah ilmu daripadaku walaupun hanya satu ayat'.  Semoga Allah melimpahkan nikmat ini kepada kita semua.  AMIN._

 *4.* Kami mendoakan agar mesej di atas sampai kepada sekurang-kurangnya LIMA JUTA umat Islam di seluruh dunia dalam tempoh tujuh (7) hari akan datang, *Insha-Allah.*

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah