Apa sudah Jadi?

Sebenarnya yang murtad ni bukan orang biasa-biasa. 90% adalah dikalangan yang pandai agama, hafaz Al-Quran 30 juzuk, anak-anak Imam, mak ayah kuat agama, mak ayah ustaz ustazah, pelajar agama paling ramai.

Minggu ni Allah tunjuk kat saya seorang karkun tapi murtad. Terang-terangan kat komen dia mengaku dia murtad dan katanya akan terang-terangan dia akan makan di siang hari. Orangnya pun bekerjaya bagus, orang berada, bekerja di Putrajaya. Gambar semua ada. Dia ni jenis tak hairan pun orang nak berdebat agama dengan dia sebab dia memang hafaz 30 juzuk Al-Quran, hadis-hadis dan Kitab-Kitab mazhab semua dia tahu. Paling best... dia nak dalil dalam bahasa Arab saja. Dia memang pandai Bahasa Arab lah.. dia juga karkun tabligh tapi dah keluar dari Islam.

Malam tadi Allah tunjukkan saya seorang lelaki Melayu tukang buat rehal Al-Quran juga memilih untuk keluar Islam. Agama apa yang dianuti saya tak pasti. Mungkin dia pilih jadi Atheist. Dia masih lagi aktif buat rehal Al-Quran dan juga melukis komik bagi menyampaikan apa yang dia nak luahkan berkenaan religion gitu.

Ada tu seorang pakcik Melayu dengan megahnya mengaku yang dia boleh berpura-pura berpuasa tapi amalan lain memang dia tak buat langsung. Bayangkan seorang pakcik yang dah beruban kepalanya pun memilih untuk murtad?

Yang lain banyak FAKE ACC dimana mereka bebas untuk mengeluarkan hujah dan bebas untuk berdebat melalui profile FB palsu.

Kebanyakkan yang murtad ni bukan saja golongan muda tapi juga golongan pakcik-pakcik dan makcik-makcik yang berselindung disebalik NAMA MELAYU, BERPURA-PURA PUASA, BERPURA-PURA ISLAM dalam dunia realiti. Dan mereka paling marah bila kita mendoakan mereka kembali ke jalan Allah SWT.

Apa yang perlu kita buat?
Doakan hidayah mereka bersungguh-sungguh dalam setiap solat dan menangislah sambil mengingati bagaimana pengorbanan kasih sayang Rasulullah saw untuk ummatnya ini.

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah