masa terus berlalu, May 2024 menjelma.

Masa terus berlalu pergi. Sedar tidak sedar dah bulan April, tetiber may 2024. Hari berganti minggu berganti bulan. Masa berlalu cepat disebabkn kerja dlln. 
Setiap pagi terjaga dr tidur (subuh awal 2 lbh) selalu terkenang byk perkara blom selesai. Banyak yg tertangguh. Terutama pendidikan anak-anak dan isteri. Apatah lagi diri sendiri. 
Setiap hari brcita2 tinggi nak dgr kuliah itu ini. Tp semakin byk rasanya xtau. Pengisian ank2 rasanya dah xboleh tangguh. Aku sendiri kena kuat mengisi mereka. Ya Allah bantulh. Keliling aku & mereka penuh dgn zulumat. Perlulah aku sebagai ketua mengisinya...

Masa pantas berlalu. Masa emas mereka utk menyerap ilmu perlu aku isi. 

Apa2 pun aku syukur dulu kerana Allah kembali aku utk menjiwai ibadah melalui tasawuf selepas 3 tahun melalui macam2 perkara itu ini akhi zaman. Aku direzekikan melihat dr luar negara ini sisi umat yg aku xnmpk sblm ini. Ada hikmah ramadhan kali ini buatku di umur 37 tahun ini. Itu yg ku syukurkan. Masa terisi setiap hari sekurang2nya 2,3 kuliah. Tp rasa xcukup tu sebab rasa makin banyak aku kena catch up dan susun utk sampaikan kpd ank2 dan keluargaku. 

Aku berdoa kpdmu ya Allah, moga kau terus bimbing aku. Terutama dlm menjaga amanahmu. Aamiiiin 



No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah