Malam ke-20


Malam ini sungguh indah ku rasakan...(",) Xtau kenapa hari ini sungguh berbeza dari hari-hari sebelum ini. Solat tarawikh di Masjid Jamek Gong Kepas bersama beberapa rakan sekelasku. Walaupun malam ini agak dirasakan bahang, tetapi hatiku terasa ketenangan dan damai malam ini.. Adakah malam esok akan seperti malam ini?!


Tuhanku, Kekasih hatiku...
Kekalkanlah rasa tenang dalam hatiku ini. Sungguh! Sungguh kalau aku dapat terus begini terutama dalam sembahyangku, sudah barang tentu aku dapat mencintaimu sepenuh jiwa dan raga.

Hari ini telah masuk malam ke-20 Ramadhan... Aku bertekad untuk menampal segala kekuranganku selama ini. Aku berharap Tuhan, kau rezkikan aku dengan malam yang penuh barkah itu... x dpt semua, sikit pun jadilah. Aku ni hamba yang tidak lari dari salah dan silap.

Lihatlah rakan2ku di luar sana bertungkus lumus mengisi Ramadhan. Rezkikan aku untuk bersama mereka. Aku berharap sangat untuk mengotakan janji yg lama tidak tertunai kepadamu... janji yang hanya tinggal janji. Yang banyak manusia tidak menyedari. mereka memungkiri janji itu... Aku xnk tergolong seperti mereka yg lupa...

janji itu adalah:

"sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanya untuk Allah"

Tuhan.. mana lailatulqadarmu itu?
aku ingin berjumpa dengannya...

Wahai nabi yang ku sering lupa... dengan berkat kemuliaanMu, aku berharap Tuhan mendengar isi hatiku ini... Aku pohon dengan harap.

-Hambamu yang berdosa~

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah