Peperangan di hujung-hujung ini...

Salam wrt.

Kucoretkan tulisan ini setelah sekian lama membiarkan diri bebas terbiar berjiwa kekosongan di bumi Britain. Peperangan yang ku maksudkan bukan seperti yang di dalam sangkaan. Ku biarkan sahaja peperangan itu berlaku tanpa ada kekuatan untuk menulis berkenaan dengannya...

Nabi SAW pernah berkata kpd sahabat seusai perang berkenaan perang yang lebih besar berbanding perang fizikal yg kita sendiri rasa susah untuk melakukannya apatah lagi menyerah nyawa dan badan utk dirisikokan utk cedera dan berdepan kematian. Walaupun itu boleh dikurniakan mati syahid, berapa ramai yang lari dari medan perang??

Maka peperangan yang sangat dahsyat di akhir dan penghujung zaman ini adalah peperangan melawan hawa nafsu. Perang yang sangat hebat walaupun ibadah dah lebat! solat puasa umrah haji sedekah zakat semua dah padu giler tapi hati hancur lebur! Apa mksudnya????

Maksudnya potensi ibadah kita bernilai kosong adalah sangat tinggi! Malah makin beribadah makin tidak berakhlak! 

seketol seketol ceramah ustaz dan para asatizah berkenaan bab hati mengetuk pintu hatiku....

ku kuatkan diri untuk menulis semula di sini... unutk kembali seperti dahulu... ada medium untuk aku berkomunikasi dengan diriku... melalui pena dan tulisan... tapi bukan pena dan, keyboard la org panggil sekarang!😅

DI zaman pnuh fitnah ini, umat tak tahu arah ke mana mahu pergi. Ke sana di label itu, kesini di label ini! Musnah dan rosak masyarakat. Petanda kita dah dihujung zaman. Hampir cukup 100 tahun atau 1 abad menandakan kita sudah perlukan mujaddid akhir untuk akhir zaman!

Aku lebih melihat diriku... umur dah 36 hampir menuju 37 kurang lebih 2 bulan lagi...

Saat tidur dan bersendiri, aku melihat kebelakang jalan2 yg aku tempuh hingga saat ini...

Dosa lebih dari pahala... bekal apa yg ku bawa... tanggungjawab tak terlaksana.... amanah tak terjaga...

Yang ku nampak hanya. DUNIA DUNIA DUNIA!!! Nauzubillahi min zalik!

Saat ini Zaf sudah bekerja sebulan lebih di sini sebagai Phebelotimist. Aku pula selepas kelahiran Humaira, dah setahun tak kerja. Kini mula mencari pekerjaan. dah 3 kali interview. NHS dan 2 kali, Uni dah sekali. Nampak untuk NHS tak berjaya. Tengah menunggu untuk Fasilities Cleaning Assistant kalau ada rezeki sebab flexsible time. in shaa Allah!

Saat pagi macam ni jam 7.20am. dah kena kejut kakak2. Humaira dan basyirah dah bangun. mcm biasalah Basyirah kalau bangun mcm tekejut skit. td dengar menjerit. tu yg adik dia pn bangun sekali. menangis2...kat sebelah meja ni.. so, stop dulu menulis saat ini... sambung esok, in shaa Allah! 

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah