Kusembahkan Pada-Mu Tuhan Segala Usaha Dan Amalan



Kusembahkan kepada-Mu Tuhan segala usaha dan amalan.
Namun selalu sahaja berlaku, kualitinya murahan.
Tapi apakan daya, itulah yang dapat kusembahkan.
Aku harap dengan rahmat-Mu, terimalah wahai Tuhan.
Kubisikkan pada-Mu berbagai-bagai harapan.
Aku menunggu segala jawapan dari sisi-Mu, Tuhan.
Kalau jawapan tidak kudapati dari-Mu Tuhan, aku tetap redha menerimanya dengan penuh tabah dan kesabaran.
Aku sedar bahawa aku belum lagi layak menerimanya.
Kerana Engkau lebih tahu apa yang patut diberi kepada hamba-Mu.
Jika aku terima di waktu belum layak, aku pasti rosak.
Aku menunggu anugerah-Mu hingga aku layak.
Aku tidak mahu Engkau memberi aku secara istidraj.
Atau Engkau memberi aku di waktu Engkau murka.
Berilah lagi aku petunjuk.
Anugerahkanlah aku bersama taufik.
Agar hidayah dan taufik berjalan sama.
Barulah ilmu dan amalku berjalan seiring.
Di waktu itu, barulah aku layak menerima daripada-Mu apa sahaja.
Kerana itulah aku redha menunggu.
Di waktu Engkau anugerahkan kepadaku bersama keredhaan-Mu. 


No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah