Coretanku...


Dunia hari ini sangat rosak dan merosakkan..

Aku berada di alam sekunder... perjalanan rohku kaku... makin lama, semakin membeku...

Aku yakin suatu hari nanti, aku akan keluar dari sistem sekular ini.. tidak lama lagi... smoga Tuhan tunjukkan jalannya.... aku dah sangat jemu dengan dunia yg ada ini...

Ada sahabat2ku yg bersekolah agama, hanya setakat sekolah agama... selepas itu, berhentilah pengajian agamanya bila sudah berada di luar institusi agama.. percakapannya tidak melambangkan latar belakangnya.. solat yang utama di hujung waktu.. kadang2 tertinggal pun dia buat biasa... ‘boleh qada’ katanya.. bangun pagi waktu subuh dah dipenghujung.. bukan subuh yg dikejarnya, tetapi kawan2 di alam maya yg menjadi keutamaannya.. Raja di biarkan menunggu dari awal waktu subuh sehingga ke penghujung... tidak juga disembah2... Nampak sangat sistem sekolah agama yang dilagang-lagangkan pada hari ini belum mampu membentuk roh anak-anak kerana telah diserap dalam sistem sekular yahudi laknatullah... ilmu hanya di akal, tidak di hati... Cuma mereka sedar ataupun tidak... celakalah yahudi laknatullah...

Aku merindui rijal2 yg berjuang di akhir zaman.. golongannya sedikit dan banyak di sebut dalam hadis. Cuma bergantung pada kita nak tahu atau tidak .Mahu menjadi golongan itu atau tidak. Bagi yang mengkaji hadis akhir zaman, tentu mereka tahu siapa dalang yg menyebabkan umat Islam tidak langsung mengendahkan tentang kebangkitan pada akhir zaman... Yahudi telah banyak menyorokkan hadis2 akhir zaman... banyak golongan2 islam yg nampakmemperjuangkan Islam tapi sebenarnya adalah pejuang2 yahudi tanpa kita sedari...ataupun tanpa mereka sedari...

Aku ingin kembali kepada fitrah yg sebenar.. memiliki hati yg benar2 bersih.. biar hina di dunia, asal mulia di sisinya... aku merindui syahid di jalannya....

Ya Allah,, tolonglah aku...

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah