coretan..


Selesai sudah segala assgmnt. Alhamdulillah. Thanks Allah for ur blessing. sebentar tadi sempat bermain permainan "Alpha Crombach" dengan pelajar junior(PPISMP Sem PJ n PPSMP PAI, Sains Sem 3). Sangat seronok^^. Biasanya kena tunggu setahun baru boleh buat^^( sbb tunggu budak baru). Aku dapat melihat telatah manusia yang pelbagai. Itulah kehidupan. kadang-kadang seronok, kadang-kadang berduka. Cuma kita sahaja yang menentukan bagaimana kita mahu berdepan dengan setiap kejadian yang berlaku depan mata. Itu semua lakonan manusia yang telah di atur Tuhan sejak dahulu lagi. Sedarkah kita?
kadang-kadang aku ketawa sendiri melihat telatah manusia di hadapanku. sehingga hari ini aku telah mencuba sesuatu yang sangat susah untuk diperoleh. Walaupun belum mendapatkannya, tetapi macam2 perkara yang telah aku lalui dan sangat seronok untuk diceritakan sepanjang perjalanan untuk mendapatkannya.

yang aku maksudkan ialah memiliki sifat Super seperti Rasulullah iaitu 'sangat bersangka baik'. Best rasenyer bila merendah diri dgn manusia dan kemudian di layan seperti orang yang 'tidak cerdik'. =).. sebab ape aku kate best?!

Sebabnyer ialah aku boleh mengenal watak manusia yang sebenar dan aku makin kenal sape diri aku. Manusia berwatak pelbagai dan aku boleh kenal satu persatu. tapi kena tahan sikit la..=).. kadang-kadang bila kita mendahulukan orang lain lebih dari kita, mmg perit di rasa di jiwa. Tapi tahan la sikit coz seronoknyer selepas itu. Blaja bersabar sket.. kita tau pelbagai ragam manusia ni.. ntah la.. nk citer kt cni x pandai sgt plop.=(
Tapi yang pelik, makin aku nak kenal diri aku, makin banyak yang aku x tau pasal diri aku.

Erm, sampai cni dulu. Sahabatku yg tercinta...Doakan aku mudah untuk mengecapi al jannatul ajilah. Semoga Allah merahmatimu selamanya... Tabarokallah,,,

2 comments:

SyAhmaN said...

Terbaik...baguslah!!
susahnya nak jadi macam tuh..
Subhanallah..

tapi sabar tu bukan anugerah ke. Kepada mereka yang khusyuk dalam solatnya..

Was tainu bisobri was solah, wa innaha lakabiratun ila alal khosyiin
"Meminta tolonglah dengan sabar dan solat dan sesungguhnya perkara ini sangat berat kecuali bagi orang yang khusyuk"

Beruntungnya mereka yang diberikan khusyuk dalam solat..

Anonymous said...

ameen..ameen...
moga kita mendapat anugerah kusyuk dalam solat..
jauh sgt diri ini nk capai taraf itu..
hanya berbekalkan keberkatan rijalulghaib... insya Allah.
moga di anugerahkan...
~ alfakir~

Bumi Tuhan... Bersaksilah