2 pain of life

*2 Pain Of Life ,Pain of hardwork or Pain of regret..choose either one*👍😉

🌈Hidup ini umpama main game. Ada 3 fasa : easy, middle dan susah. Setiap fasa ada test. Kita lepas, naik 1 level. 

🌈Belum lepas, kita face benda yang sama sampai jumpa jalan keluar. Then lepas and test repeatly happened to upgrade our level of life.

🌈Akan tiba masanya kita betul-betul stress dalam hidup. Akan ada satu zon tup tup kita tak mampu nak handle. Nampak macam mudah untuk diri berada di tahap kini. 

🌈Namun di satu peringkat, kita stuck. Tak nampak jalan keluar. Maybe terlalu letih di-push luar dari kebiasaan. Atau tersilap langkah. 

🌈Kita mungkin pernah lari dengan sangat pantas, terkeluar track atau lebih limit. Kalau kita penat dalam bisnes, don't stop. But get a rest. 

🌈Pesan salah satu guru saya : apa yang kita perlu buat adalah bercuti/total off at least sehari dua dan fikir balik why kita start buat suatu perkara. 

🌈Dikisahkan sebelum manusia di-upgrade ke level yang lain, manusia tu hadapi tekanan yang dahsyat.

🌈Jika kita stop, game over. Andai kita teruskan, kita berada pada tahap yang baru. Itulah rahsia untuk lonjakkan diri ke level lebih tinggi. 

🌈Ibarat berlian yang hanya terhasil dari pressure yang tinggi. It won't be diamond jika terhasil ketika pressure yang rendah. It will be carbon. Senang berderai kalau nak dipecahkan. 

C&P FB Hajar Abdullah

Moga bermanfaat sahabat2 seperjuangan💪💪 kita pasti boleh🔥🔥🔥kita adalah apa yg kita fikirkan..
*manusia ibarat logam*

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah