Ampunkan Aku Tuhan

Hatiku tidak susah di waktu aku dihina..
Aku tidak bersedih di waktu aku menderita...
Aku tidak sedih di waktu aku disisih...
Jiwaku tidak menderita ketika
Aku ditohmah dan difitnah..

Tapi aku sedihkan dosa-dosa yang kulakukan..
Orang yang sepertiku ini sudah pasti tidak terlepas daripadanya...
Yang aku sedihkan kesalahan dan kesilapanku...
Bahkan dosa-dosaku itu setiap hari memburuku...

Aku takut pintu Syurga tertutup buatku...
Pintu Neraka terbuka untukku...
Aduh Tuhan, tidak ada erti kekayaan, kesenangan...
Kalau dosa tidak diampunkan...

Itulah yang mengganggu selalu wahai Tuhan....
Jiwaku tidak tenang dibuat oleh dosa..
Dosa-dosa itulah yang mengganggu fikiranku...
TUHAN ampunkan aku...
TUHAN maafkanlah aku...
Kalau pun bukan dengan RahmatMu
tapi dengan kemaafanMu...

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah