Aku Masih Ada Kawan

Kawan, janganlah engkau anggap
Perjuanganku telah mati
Engkau jangan tafsirkan
Diriku seperti dirimu
Engkau tetaplah engkau
Aku tetaplah aku

Kawan, aku belum mati
Darahku mengalir dan masih merah
Ia mengalir dan panas
Nafasku masih turun naik
Perjalanan jantungku masih normal
Otakku masih dapat berfikir

Mataku masih dapat membezakan
Mana yang hitam
Mana yang putih
Mana boleh aku berdiam diri
Mana boleh aku diam dan membisu
Jiwaku masih seperti dulu

Semangatku membara dan menyala
Semangat juangku masih hidup dan subur
Sementara pula aku tidak keseorangan

Aku masih ada kawan
Kawan yang telah tertapis dan tersaring
Jiwa juang mereka masih membara
Aku dan mereka menunggu masa
Pejuang yang kecewa bahkan berputus asa
Aku ucapkan selamat tinggal

Aku Insya Allah kan tetap berjuang
Perjuangan adalah hidup matiku
Bersama kawan-kawan
Yang sejiwa dan setia

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah