December  

Salam wrt.. alhamdulillah.. wasyukru lillah... hari ni hari kedua zaujah di department baru.. posting ke 4 zaujah tercinta.. di orthopedic.. Moga Allah mudahkan segala urusannya. Semoga dia lebih mencintai Allah... Moga Allah memelihara kandungannya... kegembiraan Rasulullah saw... kegembiraan abi dan ummi..

Pagi ni ada mesyuarat guru kali pertama bagi tahun 2014... panjang.. mula 8.30 sampai pkul 1.45 ptg.. sehari jer selesai semua. Alhamdulillah. Selepas zohor, semua bergegas ke Rest House Tampin.. majlis meraikan Guru Besar lama.. cikgu Razali.. dan beberapa org staf... lama dah tak bersama dgn cikgu Razali.. beliau selalu memberi inspirasi pada aku dan rakan2 sekerja.. senyuman x lekang dari mukanya...

Beliau berjaya menjadikan Sekolah Kebangsaan Pedas menjadi sekolah 1 sesi.. dalam masa beberapa bulan berpindah ke sana.. so, tahun dpn satu sesi jer persekolahan di SK Pedas.. tahniah cikgu.. di Pedas ada 160 org murid tahun 6 tp 4 org jer dpt 5A. So, cikgu Razali bincang supaya ubah style lain.. tgk la cmner kptsn tahun dpn..hhehe:)

Smlm blajar dgn ust mad di surau rahman, RCK.. tntg tauhid.. abg yg bagi kitab tauhid minggu lps tanyer ade bawa kitab tak? Aku kate ade dalam kete... dia kate kitab tu boleh guna. So, aku amek. Buka muka 50. Same... wah.. bestnyer blaja buka kitab..

Ust mad sentuh pasal 4 perkara yg xle kita ragukan... rezeki, ajal, kerja, untung jahat dan baik..  kalau ragu boleh jatuh kufur... nauzubillah...

Banyak lah yg beliau kisahkan... alhamdulillah... akidah ahli sunnah ni dkt sgt dgn qodariah... so kena jaga2... kbykn kita kena selalu amalkan perkataan insyaAllah.. kerna kita selalu merasakan sesuatu yg berlaku sbb musababnya kita sandarkan pd diri kita atau makhluk.. istigfar aku dgn kuliah mlm ni.. mlm esok fekah pula di lubok china.. insyaAllah pergi.. :)

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ December

Related Posts with Thumbnails

Bumi Tuhan... Bersaksilah

 

Design by Amanda @ Blogger Buster