Mei menjelma

Salam wrt. Alhamdulillah. Masih dikurniakan nikmat hidup. Moga2 aku jadi orang yang pandai mensyukuri nikmatNya. Selawat dan salam buat Nabi Saw.


Hari ni, singing competition. Tgk tahun ni macam meriah. Tahap pun diasingkan, so ada peluang kelas aku untuk champion..hehe... Kata juri, persembahan kelas tahun 3 dan tahun  2 lebih kepada coral speaking. Its ok, yang penting xde syarat pertandingan dan tak pernah ada coral speaking dibuat di SK Chengkau sebelum ni. Pandangan ketua panitia BI, beliau kata ini suatu cubaan yang baik. Teacher mula memasang angan-angan untuk menghantar murid ke pertandingan coral speaking next year. Hmmm, bagi aku keseluruhan persembahan murid-murid sangat baik pada tahun ini jika dibandingkan dengan tahun sudah. Nampak ketara persaingannya... penangan guru2 baru. Hehe.. teacher pun dah jadi muda macam kami..hehe.


Hmm, nak kongsi cerita, hari Selasa, sebelum cuti hari Pekerja, ada pesan pada murid-murid tahun 2....

" tolong sampaikan salam saya pada parents awak. Gtau mereka saya minta maaf atas segala kekurangan saya sepanjang mengajar awak semua"

So, tadi masa ajar subjek BI year 2, sempat tanya murid-murid apa yang diorang gtau pada parents diorang.... nak tau apa jawapannya? Huhu...

"Saya gtau mak saya yang Sir Rauhan minta maaf sebab dia kurang ajar"


Aduh... salah ayat tuh.. tolong buat correction ya! Ntah apa la yang parents korang pikir pasal sir korang ni. Mesti ingat yang aku ni selalu miss class. Misunderstanding...  rasa nak gelak pun ada tadi...haha.. klakar btol...

Lepas zohor, sempat sampaikan pada anak-anak ni tentang adab mandi. Banyak sentuh berkaitan dengan adab mandi di tempat umum. Alhamdulillah. Dapat kongsi ilmu dengan mereka. Memang seronok. Umpama buat usrah di rumah dengan anak-anak. Ni kira trainning dulu la..:)..

After that, rekod beberapa ucapan murid untuk video montaj hari guru. Memang feveret aku benda-benda camni..:) Pada mereka yang nak tengok video-video SK Chengkau, type je kat You Tube nama sekolah, dapat la... selamat menonton... Then, bincang dengan Farhan tentang aktiviti utk Hari Guru. Banyak juga yang dapat disenaraikan. Hopefully dapat dilaksanakan dengan jayanya. Tahun lepas sayang sangat, dah rancang, tapi ada guru yang tak nak join. Ada la hal sesama diorang yang tak selesai tu. Hmm. Tapi Tahun ni, nampak semuanya ok. Moga-moga berjalan lancar, ameen.

Sekian.... Hmm, khemah depan sekolah dah dipasang. Untuk pilihan raya  ni. Bendera semua dah makin banyak. Kalah lampu-lampu isyarat jalanan!! XD

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah