Selasa malam Rabu

Salam wrt. Alhamdulillah. Baru sampai rumah, melawat Kak Zakiah dan En Suaminya di hospital Melaka. Sape sakit ni? Kak Zakiah ker Along? Hehe.. oklah tu, sama-sama belajar kehidupan berumah tangga.

Sebenarnya belum sempat rest lagi ni. Habis jer penutup kejohanan Badminton MSSDR ketegori sekolah rendah tadi, tolong Manaf hantar budak dia ke rumah. Kereta Manaf tak muat untuk 6 orang. After that, terus drive pulang. Sampai-sampai rumah umi abah dah siap nak ke hospital Melaka. So, teruslah siapkan diri dan pergi. Angah dan abg Ijan pun ada sekali.  Sempat juga melawat Pak cik Ariff di wad cancer. Moga-moga Allah mudahkan urusan semuanya dan moga-moga dengan sakit itu dosa diampunkan.

Post yang lepas, ada aku coretkan, 'sedangkan ada di kalangan kita dipanggil Allah pada pagi ini'... Balik je dari hari pertama kejohanan, jam 6 petang, umi beritahu, Ustaz Razak meninggal dunia pagi tadi... Innalillahi wa inna ilaihi rojiun... Beliau mengajar di Masjid Lubok China. Sempat juga ikut belajar. Kitab yang beliau ajar Minhajul abidin Imam Ghazali dan Hikam Sy Atoillahi Sakandari. Beliau tinggal di Paya Lebar. Orangnya sentiasa senyum, beserban ketika solat dan kuliah agama. Moga Allah merahmati beliau. Al fatehah...

Erm, Zaf dah off tagging. Alhamdulillah. Cian juga dengan doktor-doktor pelatih ni. 2 tahun HO memang berat bagi mereka. Tapi kena harungi jua pahit manisnya. Banyak pengalaman berharga. Bersangka baiklah dengan Tuhan ya. Ayat yang biasa di ulang-ulang. Ihfazillah, yahfazka.:)

Esok Aku dan Zaki akan ke SEMENDA dahulu untuk pendaftaran peserta Sekolah menengah. Lepas tu terus ke sekolah. Banyak perkara tak settle. Kak Long dah bising, ramai sangat guru yang keluar. Betul juga. Cian kat budak2. So, kepada PPD, kalau event besar-besar, tolong jangan bagi sekolah SKM k. Hehe.. jangan marah.. program tahun ni bertindih2.. esok Farhan, Teacher, kak Nisa terlibat dengan Karnival Bahasa Inggeris. Di tugaskan sebagai hakim. Kak Liza, Kak Syu n Kak Mar tak tentu lagi. Masing-masing sudah berbadan dua(rezeki Allah)..:) So, esok kena cepat ke sekolah after registration. Cuba siapkan PBS dan isi markah SAPS.. InsyaAllah.

Ermmmm....sebenarnya agak seronok baca huraian surah alKahfi, ada 4 kisah yang jadi pengajaran. Hatiku di hentak-hentak dengan surat-surat cinta ini. Tak apa! Biar hati luluh dan lembut dengan sentuhan mukjizat terbesar akhir zaman ni. Agar sentiasa waspada. Musuh kamu sentiasa memerhatimu... terutama yang dalam diri tu... berjaga-jagalah.. wassalam...

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah