(",)

Salam wrt.. alhamdulillah. Dah siap fail pbs tahun 3. Buku rekod pun dah hantar. Minggu ni dah selesai semua. Balik dan singgah pasar malam. Beli makan sikit untuk orang-orang kat rumah. Malam ni ada program. Moga dapat ilmu yang banyak dan bermanfaat. Ilmu yang mampu di amalkan. InsyaAllah.

Hmm, nampaknya bahan-bahan untuk pengisian bulan mac dah ada. Ya Allah, bantulah uzlahku ini...

Dr zulkifli pesan, "Jangan minta pada manusia, minta pada Tuhan manusia itu".... sama seperti kisah seorang pemuda dengan Saidina Othman RA.  pemuda itu ada hajat untuk minta pada Saidina Othman RA. Mula2 jumpa Saidina Othman, tak dapat. Ada seseorang mengingatkannya bagaimana caranya untuk hajatnya diterima. Balik rumah, solat sunat dua rakaat dan minta pada Tuhan. So, kali kedua jumpa Saidina Othman RA, semua yang dimintanya ditunaikan. Itu yang keluar ayat. 'Jangan minta pada Othman, tetapi mintalah pada Tuhan Othman.... '

Abah pergi ambil acah di Durian Daun, Melaka. So, lambat sket smpai rumah. Malam ni kena tolong drive ke program sebab abah mungkin penat. Around 45 minutes. Esok nak ambil Aman pula di MC or MT. Dia balik naik bas. Tak larat nak balik naik kereta. Minggu lepas dia drive balik. So, kali ni dengan bas sahaja. Moga selamat sampai.

Ummi beritahu tadi yang Along dapat IKBN. Alhamdulillah. Mungkin itu yang terbaik buatnya. Kena sambung kursus 2 hari lepas Majlis nanti. Tahniah dan gud luck Along(",)....

Abah baru sampai. Acah datang bilik, salam. Dia beri buku Berubat Mengikut Nabi SAW karangan Ibnu Qayyim al Jauziah. Hadiah hari jadi daripada acah dan angah, tanda kenangan. Jazakallah ya:) tambah lagi satu ilmu yang Allah titipkan. Moga bermanfaat, insyaAllah.

Ok, Wassalam...

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah