December  

Salam wrt.. alhamdulillah.. wasyukru lillah... hari ni hari kedua zaujah di department baru.. posting ke 4 zaujah tercinta.. di orthopedic.. Moga Allah mudahkan segala urusannya. Semoga dia lebih mencintai Allah... Moga Allah memelihara kandungannya... kegembiraan Rasulullah saw... kegembiraan abi dan ummi..

Pagi ni ada mesyuarat guru kali pertama bagi tahun 2014... panjang.. mula 8.30 sampai pkul 1.45 ptg.. sehari jer selesai semua. Alhamdulillah. Selepas zohor, semua bergegas ke Rest House Tampin.. majlis meraikan Guru Besar lama.. cikgu Razali.. dan beberapa org staf... lama dah tak bersama dgn cikgu Razali.. beliau selalu memberi inspirasi pada aku dan rakan2 sekerja.. senyuman x lekang dari mukanya...

Beliau berjaya menjadikan Sekolah Kebangsaan Pedas menjadi sekolah 1 sesi.. dalam masa beberapa bulan berpindah ke sana.. so, tahun dpn satu sesi jer persekolahan di SK Pedas.. tahniah cikgu.. di Pedas ada 160 org murid tahun 6 tp 4 org jer dpt 5A. So, cikgu Razali bincang supaya ubah style lain.. tgk la cmner kptsn tahun dpn..hhehe:)

Smlm blajar dgn ust mad di surau rahman, RCK.. tntg tauhid.. abg yg bagi kitab tauhid minggu lps tanyer ade bawa kitab tak? Aku kate ade dalam kete... dia kate kitab tu boleh guna. So, aku amek. Buka muka 50. Same... wah.. bestnyer blaja buka kitab..

Ust mad sentuh pasal 4 perkara yg xle kita ragukan... rezeki, ajal, kerja, untung jahat dan baik..  kalau ragu boleh jatuh kufur... nauzubillah...

Banyak lah yg beliau kisahkan... alhamdulillah... akidah ahli sunnah ni dkt sgt dgn qodariah... so kena jaga2... kbykn kita kena selalu amalkan perkataan insyaAllah.. kerna kita selalu merasakan sesuatu yg berlaku sbb musababnya kita sandarkan pd diri kita atau makhluk.. istigfar aku dgn kuliah mlm ni.. mlm esok fekah pula di lubok china.. insyaAllah pergi.. :)

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


Nikmat vs ujian  

Hidup ini antara pergiliran..
Nikmat dan ujian....
Nikmat melatih rasa syukur...
Ujian melatih rasa sabar...

Suka dan duka ada batasnya...
Gembira di akhirat untuk selama-lamanya...
Harga syurga bukan segunung emas...
Tetapi tangisan hati takutkan Allah...

Apalah erti hidupku sekarang?...
Dengan hati yang tidak tenang...
Bersarang dengan zulumat....
Masih mencari nur kebenaran...

Allah hadirkan seseorang...
Penyeri hidup memberi sinar...
Tapi ujian tetap ada...
Sebagai tanda keimanan...

Oh Tuhan...
Dimanakah cahaya ketenangan?
Dunia yg terang terasa gelap...
Hampir aku jatuh ke perigi yang dalam...
Kau datang selamatkan...

Dahulu.... pejuang kebenaran ada...
Aku nampak jalan...
Aku hidup dalam hiburan Islam...
Tapi kini sudah tiada...
Aku seperti anak ayam kehilangan ibu...
Aku ketandusan pemimpin kebenaran...
Aku mahukan penyelamat dengan segera...

Aku pening... jiwa berkecamuk...
Media2 massa terisi dengan noda dan darah...
Akibat kerakusan manusia....
Tangan2 manusia yang durjana...
Kasih sayang sudah berkecai...

Kawan kawan pula...
Susah nk jumpa ada roh perjuangannya....
Hari-hari cerita dunia... itu yg dikejarnya..
Menjadikan nafsuku membuak2 untuk turut sama...
Mazmumah...mazmumah....

Ya Allah... izinkan aku ke Haramain...
Hantarkan aku ke sana..
Aku nk bercakap2 di depan rumahMu..
Aku nak bercakap2 dgn nabiku...
Rezekikanlah....

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


::: November :::  

salam wrt. alhamdulillah masih dihidupkan? apa khabar iman? 

Dahulu sebelum menyusuri alam rumah tangga, penuh ketenangan dan kemudahan dirasakan. Dapat ke sana ke sini dengan riang. Kini amanah telah dipikul dan banyak yang perlu dikorbankan..

Perjalanan dari bujang sehingga mencecah bulan ke 5 perkahwinan sekarang ini sangat mudah. Alhamdulillah. Keluarga yang Allah temukan padaku terdiri dari keluarga yang baik2. Zaujahku juga orang yang solehah. Subhanallah. Segalanya mudah. 

Ujiannya pada kekuatan hati dan jiwa. Dahulu pernah jua aku mengingatkan tunangku bahawa bersabarlah dengan setiap ujian Allah. Positiflah.. Bila demikian, setiap ujian dapat ditempuh dengan tenang. Hatta besar manapun ujian itu.:) Begitulah dahulu sebelum tiba saat aku tidak optimis seperti yang aku tazkirahkan...:(.. Ketika ini, zaujahku pula menjadi penguat pada diriku.. terima kasih. Allah Maha hebat. setiap sesuatu ada sahaja petunjuk dan jalan Tuhan berikan. 

Cuma, di mana syukurmu Rauhan? di mana ibadahmu yang menunjukkan kesyukuranmu? Ibadah yang engkau lakukan kurang... malah bersahaja sahaja.. sebab itu Tuhan sambil lewa dengan permintaanmu... sebab sambil lewanya kamu dengan Allah...

Jiwa semakin bergolak. Lagu demi lagu ku dengar. Nasyid2 lama bermain di telingaku... Terasa jauh sangat. Seakan putus.... hatiku membawa diriku berlari ke sana sini... aku buntu... Mujur Tuhan ciptakan peneman hidupku.. penguat jiwaku... Memberi pencerahan masalah2 jiwaku... Alhamdulillah.. Allah Maha Baik...

Ummi berpesan semalam..." Ummi harap adik beradik saling berkasih sayang, tolong bantu... umi tak nak anak2 umi bersengketa. positifkan segalanya.."

InsyaAllah...

hari ini sarapan dengan ayah di Chembong. Banyak yang dibincangkan... Ayah pesan.. " Jagalah ibu bapa kita baik2.. Kalau ade duit bagi jangan lokek. tak banyak sikit. Tanda kita hargai atau hormat padanya.. Dulu kita lahir bukan tros pandai msuk MCKK, SBP, MRSM dan sebagainya. Semua atas didikan mereka dan doa mereka yg x putus2. Bagai menatang minyak yang penuh.. takkan dah bergaji besar, sikit pun kita tak dapat bagi mereka..." Ayah seakan kesal... 

"Ayah ni hidup dah x lama. esok lusa ayah dah pergi apa bakti yang dapat anak-anak bagi? masa mak ayah hidup ni, gembirakanlah mereka.. jaga kebajikan mereka..."

begitulah nasihat ayah... Seharusnya anak2 faham dan ambil peduli...

"Ada sesetengah anak dah kahwin dengan orang kaya, lagaknya macam orang kaya. Main golf sana sini... Bayar duit golf tiap2 bulan. Mak ayah sendiri tak pernah hulur... Kenapa begitu? mesti ada silapnya... ayah pun tak paham... Allah tu Maha kuasa... Apa yang ayah dapat hari ini ayah terima... Ada kawan2 ayah yang anak dia bagi sampai RM 500 setiap bulan. Sanggup anak tu nak gembirakan mereka. Ayah ni x byk pun xpe.. RM 50 pun dh ok. Sebenarnya mak ayah nk tengok apa bakti kita pada mereka... tanah dia bagi.. ingat tanah tu mak ayah dpt free ker?.. Adakah tanggungjawab mak ayah utk sediakan tanah utk anak2... xde... tapi mak ayah boleh bagi pada anak2... takkan anak tak mampu nk balas jasa mereka tu? mereka x harap pun di balas tp fikirkanlah tentang itu... ko blajar tinggi2 dah kerja yg baik tp duit ko sikit pun tak hulur pada mak ayah...".. nada ayah sedih.. " Gembirakan mereka selagi mereka hidup.." sambungnya lagi.

Sian ayah.. Moga Allah beri ketenangan pada ayah. Padaku ayah orangnya tidak berkira. Suka tolong orang dan mudah sangat kesian kat orang. Kalau tengok drama atau movie penderaan keluarga, ayah yang menitiskan air mata dahulu... sensitif sgt ayah dengan benda2 cmtu.. Kasih seorang ayah.. Silalah ambil tahu.. esok lusa kita pun melalui perkara yang sama.. cuma zaman yang berbeza...

ok la.. sekian..:)


Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


Qathrunnada - Cinta Agung  

http://www.youtube.com/v/f0j_9F9_rX0?version=3&autohide=1&autohide=1&showinfo=1&feature=share&autoplay=1&attribution_tag=WjLcx0WHrJw0bAqm6zqb6Q

syahdunya..

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


Rindu kekasih  

Wahai seorang kekasih
Telah lama kau di rindui
Pilu sedih dalam kerinduan
Menangis pun tak berair mata
Hati terus tetap bersabar
Kerana ikatan janji

Menunggu dengan rindunya
Siksanya sebuah penantian
Mujur janji Allah tetap benar
Pasti nanti tetap kau kan tiba

Hadir segera wahai kekasih
Datang bersama cahaya
Gembira di hati tidak terkira
Bukanku seorang malah seluruh dunia

Penantian hampirkan berakhir
Kerana kini sudah masanya
Bila sahaja kita berjumpa
Pasti Islam agung semula

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


::: Pray :::  

“Ya Allah, aku memohon kepada-Mu, rahmat dari sisi-Mu. Dengan rahmat-Mu Engkau menerangi hatiku. Dengan rahmat-Mu Engkau mengumpulkan dan memudahkan urusanku. Dengan rahmat-Mu Engkau balikkan sesuatu yang tiada dariku. Dengan rahmat-Mu Engkau Angkat kesaksianku. Dengan rahmat-Mu Engkau sucikan amalku. Dengan rahmat-Mu Engkau ilhamkan kedewasaanku. Dengan rahmat-Mu Engkau kembalikan sesuatu yang hilang dariku. Dengan rahmat-Mu Engkau jaga aku dari segala keburukan. Ya Allah, karuniakan kepadaku keimanan dan keyakinan yang tidak ada kekufuran lagi setelahnya. Ya Allah karuniakan kepadaku rahmat, yang dengannya aku memperoleh kemulyaan-Mu, di dunia dan di akhirat. Ya Allah, ku mohon kepada-Mu keberhasilan dan keberuntungan dalam takdir. Predikat orang-orang syahid. Kehidupan yang bahagia. Dan pertolongan dalam menghadapi musuh.”(Syaikh Dr. Yusuf Al Qaradhawi)

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


Solat  

Salam wrt... Allah meminta kita membawa hati dalam mengadapNya. Ketika tangan diangkat untuk bertabir, contohnya; tangan hanya bergerak ke atas diangkat sedangkan tangan tak tahu apa-apa. Tangan tidak berkeupayaan memahami, fungsinya hanya bergerak bila diarahkan. Di masa yang sama, lidah dan bibir menyebut kalimah takbir… (Allahu Akbar) sedangkan lidah dan bibir sendiri tidak memahami apalagi merasai makna ‘Allahu Akbar’ itu. tidak terasa kebesaran Allah, kerana fungsi lidah dan bibir di sini hanya untuk menyebut. Maka, yang memahami kalimah Allahu Akbar itu adalah akal. Yang merasai kebesaran Allah ketika menyebutnya adalah hati. Jika sepanjang mengadap Allah, fikiran dan hati tidak di bawa bersama, apa yang kita persembahkan pada Allah? Allah mahukan perhubungan denganNya di hati. Penuh dengan perasaan-perasaan cinta dan takut. Firman Allah dalam hadis qudsi:

فرغ  قلبك أسكن فيه
Farrigh qalbaka askunu fihi.

Kosongkan hatimu, Aku hendak tinggal di situ. Sedangkan hati pula setiap saat berubah. Sebab itulah kena usaha buat penumpukan betul-betul ketika bersembahyang kerana kita berhadapan dengan Allah. Allah mahu perhubungan denganNya bertaraf CINTA. Adakah seseorang yang sedang bercinta tidak membawa perasaannya ketika berhadapan dengan yang dia cintai?

 Tetapi hakikat dan realiti yang berlaku, kita selalu lalai di dalam sembahyang. Kita tak tau sembahyang itu bakal membakar mazmumah kita atau bakal membakar kita di akhirat. Sedangkan kita semua sudah baligh, menanggung dosa masing-masing. Sedangkan sembahyanglah yang akan Allah periksa dahulu di akhirat kelak. Jika beres sembahyang, amalan lain insyaAllah akan diterima tetapi jika sembahyang tak selesai, semua yang lain tertolak.

Lalu bagaimana untuk kita lepasi persoalan ini? 

1. Kenalah benar-benar merendah diri ketika masuk majlis Tuhan. Benar-benar meminta dan merayu agar dikawal hati dan fikiran kita, kerana hati benar-benar milik Tuhan. Tuhan boleh merubah-rubahnya ikut yang Dia kehendaki. 

2.Seorang rakyat jelata, jika mengata-ngata rajanya di rumahnya atau di mana sahaja, itu adalah satu kesalahan. Bertambah besar kesalahan itu jika dia mengutuk raja di istana raja. Begitulah perumpamaan dalam sembahyang. Seorang hamba itu jika tidak mengingati Tuhannya di luar sembahyang, ini adalah satu kesalahan. Sepatutnya Allah diingat setiap masa justeru Allah sendiri tidak pernah melupai kita, dibekalkan lebih 1001 nikmat. Bertambah-tambah besar kesalahan si hamba bila lupakan Tuhan yang sedang dia sembah. Dalam program rasmi dengan Raja segala raja.

Sebab itulah orang-orang kampung dan mereka yang mendapat didikan yang berkat, selalu kita dengar, seusai memberi salam terus mengucapkan ‘astarghfirullahal ‘azim’, memohon ampun, meminta maaf kerana tidak beradab dengan Allah di majlisNya.

Itulah taraf paling rendah yang patut kita istiqamahkan iaitu, bersedih-sedih dengan Tuhan terhadap amalan sembahyang kita. Meminta ampun padanya kerana memberi sesuatu yang sangat tidak layak dengan  ZatNya yang Maha Agung dan Mulia

From :  anjangmuor

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


::: Bekam :::  


Salam. Alhamdulillah. Hari Sabtu pergi hantar zaujah dan Wan bekam di Paya Rumput Melaka. Tak sangka pula dapat bersama dalam Majlis Syeikh Nuruddin Al Banjari. Kuliah Dhuha. Sementara tunggu orang berbekam, aku ke Baitul Qura, Payasum untuk mengisi rohani yang kekosongan... Biar roh ini dapat makanan yang baik:)



Syeikh Nuruddin Al banjari

Syeikh ku!

Ramai yang hadir mendengar


baitul qura'

Bersama Ustaz, anak Haji Ibrahim bekam

Sempat mengambil gambar ini di bilik ummi..:)


Catatan Ummi tentang solat sunat muakkad:)

Sekian
Selanjutnya taip di sini untuk paparan penuh.

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


:: Cardiff Menantimu ::  

Salam wrt. Alhamdulillah.. Ariff sudah nak berangkat ke UK pagi esok jam 3 pagi. Malam itu, menunggu Zaujah pulang ke rumah, balik dari kerja. Semua dah bersiap-siap untuk bertolak ke KLIA. Patient agak ramai. Addmission banyak masuk. So, agak lambat Zaujah pulang. Selepas siap tugasan di hospital, Zaujah call menyatakan minyak dah tinggal 2 bar. Zaujah pula tak bawa duit lebih. So, suruh zaujah pulang sahaja ke rumah. Nak pergi nanti isi minyak di mana2. Bukan apa, risau sket sebab beg Ariff belum di bawa ke sana. Kami solat isyak bersama-sama. Selepas zaujah pulang dan makan, kami terus bertolak ke KLIA. Ingat nak isi minyak di R&R Seremban. tapi, terlepas pula. So, isi di Petronas dekat dengan KLIA jer.

Sampai di sana, turunkan ibu ayah dan kak Mun dulu dan aku mencari parking bersama zaujah. Parking di blok A. jauh juga. Then amek troli dan bawa beg si Ariff. Jumpe semua di dalam Airport, menunggu masa untuk hantar beg masuk luggage.

Ariff, Aku dan Zaujah
Ariff kelihatan gembira. Rasanya perasaannya bercampur-campur. Antara hendak pergi belajar dan jua meniggalkan keluarga jauh berbatu-batu dari Bumi Malaysia. Moga Allah mudahkan perjalanannya, insyaAllah. Moga Allah mudahkan pembelajarannya jua.

Uzair yang cute!

Pandang camera tu Uzair..:)
bersama ibu ayah..:)

Ariff dan kawan-kawan yang meraikan pemergiannya..:)
Abang Usop mengendong Uzair

Ariff bersama ibu ayah

Naik Etihad

Di sekolah, sedang dalam proses melatih murid-murid bermain chess. Moga ada hasilnya nanti. Begitu juga dengan ping pong, macam dah ade jer wakil tahun depan..hehe. Moga Allah mudahkan segala usaha dan natijahnya dengan kejayaan... insyaAllah. Wallahua'lam.



Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


:: Majlis Aqiqah di Taman Cheras Indah ::  

Salam wrt. Alhamdulillah, masih di hidupkan untuk aku terus menulis kisah hidupku. Berhenti tulisanku jika matinya jasad ini. Allah Maha mengetahui kesudahanku itu. Moga Allah matikan aku dalam husnul khatimah. itulah permainan bibirku di setiap penghujung doaku. Amenkanlah siapa yang mendengar doaku! Moga Allah kabulkan ia berserta orang2 yang mengaminkannya. Ingin berkongsi juga video ini yang baru aku lihat...


Moga kamu yang membaca Allah selamatkan dari bala sebegini...Nauzubillahi min zalik.

Saat aku bangun tidur, sudah kedengaran ayat-ayat suci bacaan dari Ibu mertuaku... Alhamdulillah, sungguh merdu suara itu. Pastiku rindu suara itu seperti manaku merindu suara  ummi membaca Quran.(",).. Mandi dan minum air bercampur madu. Kismis sebelas biji..:)

Bermula pagi dengan solat subuh bersama ayah,ibu dan Ariff. Kemudian menerima panggilan telefon dari Zaujah dari Hospital. Dia Post call. So, bersiap-siap untuk menjemputnya. Sempat sarapan sementara menunggu kereta abah tiba untuk konvoi bersama ke PJ dan Taman Cheras Indah.

Roti canai dan Tosei di Cafe HTJ.. best! x cayer try la!hehe

Lapar ke?..:P

Kena sarapan dulu sebelum drive..:)

Kemudian terus ke R&R Tol Seremban. Tunggu Kereta abah tiba. Solat Dhuha la, apa lagi. Bersedekah ada 300 sendi dalam badan. Jangan lupa tu...:) Selepas solat, sempat mebelek buku ni. agak menarik juga! Kalo la perpustakaan, dah lama aku pinjam..hehe

Best buku ni..

isi kandungannya pun menarik
Umi abah sampai. Mereka tunggu di Petronas coz abah nak isi minyak dan keluarkan duit sket. Selepas itu, terus memecut ke UITM Shah Alam, Kampus Jati. Jemput Adik Zulhilmi. Adik dah 2 minggu kat situ. Wat engeenering. 

Follow the Leader

Kasihan pada Zaujah, penat bekerja...
 Sampai di Petaling Jaya untuk melawat Wan Cik, Ibu Abah. Alhamdulillah, Wan Cik nampak sihat. Senyum jer. Walaupun kerap kali tanya soalan yang sama..hehe..  Wan Cik mampu berjalan manakala wan Joyah masih kuat bertongkat untuk datang menziarahi besanya.. subhanallah... :)

Zaujah dan Wan Joyah

Bersama wan CIk
 Pak Tam takde hari ini, Mak Tam jer yang tinggal rumah dengan Wan.Raya haji ni pun Keluarga Pak Tam tak balik. Sebab buat korban kat sini. Pak Tam kan orang kuat Taman ni, so, kena ada kat sini tahun ni..:) 


DInding luar Rumah Pak Tam.


Selepas itu, kami terus ke rumah abang Fauzi di  Taman Cheras Indah. Berpusing-pusing jugak la.. Lama dah tak pergi. Tapi biasanya memang selalu pusing2 sampai jumpe rumah..hehe.. Lain kali nak on GPS, Papago, Lokatoo.. dlln.. Yakin boleh jumpe, last2 berpusing2..hehe..



Kambing Aqiqah...
 Selepas selesai makan dan bersalaman, kami ke Masjid At-Muttaqin(kalo x silap) untuk jamak zohor asar. Wan pula solat di rumah Abg Fauzi. Sempat merakam moment bersama di luar perkarangan masjid..:) wassalam..

Bergambar bersama sebelum balik..sweet!

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


::: Catatan hidup pertengahan Sept :::  

Assalam wrt. Hari ni agak keletihan. Berkejar ke sana sini... Mula pagi berhajat nak makan di Kuala Sungai Baru. So janji semua nak gi pukul 7.30 pagi. Lepas solat subuh, Alfatehah 40, siap-siap dan terus ke sana bersama ayah, ibu, zaujah dan arif. Kak Mun dan Abang Usop sedang mengemas bilik masa ini. Bersiap2 untuk menyambut kelahiran Baby pertama mereka. Moga Allah mudahkan...insyaAllah. Si Ariff pula sedang menghabiskan masa yang berbaki ini bersama keluarga sebelum bertolak ke Cardiff pada hari Selasa malam Rabu jam 3 pagi.

bersama Ariff Hatta

Ibu & ayah

ada iras tak? :)
Selepas makan aku ke kereta. aku menoleh ke jalan raya. Aku tersenyum.. kenapa?... Abah, umi, wan, atok, arisya baru tiba ke Kedai makan ini. Abang Ijan dan Angah pun ada tapi naik kereta diorang lah. So, dapat sapa menyapa sesama besan. Ummi sempat menghulur sedikit saguhati kepada Ariff sebagai tanda tahniah dan selamat. 

Kami terus ke pasar Telok Gong. Ikan fresh2! Dulu sebelum kahwin, memang biasa bawa wan ke sini. Di belakang pasar, pantai tersergam indah. Air pasang dan angin bertiup kuat. Ariff ajak jalan2 di Jeti. Zaujah menemani ibu ayah membeli ikan, ketam, dlln... Sempat juga zaujah datang untuk merakam gambar bersama di tepi pantai itu.



Selepas tu, bertolak pulang ke Durian Daun. Sempat la juga singgah di Pekan Lubok China untuk beli ikan bilis dan makanan kucing kesayangan Ayah..:) 

Selepas menghantar ayah ibu, aku dan Zaf menemani Ariff membeli barang2 keperluan di Fresco. 



Last destination ialah ke rumah Kak Syuaida, majlis akikah anak pertamanya. Follow kak Leli sebab aku tak tau jalan.hehe.. Alhamdulillah, baby nampak sihat. Moga Allah rezekikan aku pulak lepas ni, ameen:)

Zaujah, Kak Syu, Muhammad, Kak An

Bersama Muhammad:)

Kak Syu, Muhammad dan Abg Mie
Isi Minyak di Petronas Sikamat. Depan tanah perkuburan Makam Syeikh Ahmad tu...Sempat amek gambar harga minyak lo nie...

:):):).. :(

 Solat Zohor di Masjid Negeri Sembilan then balik berehat. Penutupnya dengan menghantar Zaujah ke Hospital Tunku Jaafar. Hari ni On call. Drive back home. Sampai dah maghrib. Solat dan tahlil..Abg Usop dan Kak Mun ke Seremban. Fadli dan Ariff ke Lowyat, cari laptop.

Naik atas...hmmm, lampu bilik berkelip2... adoi... tutup teruslah. Solat isyak..tidur.. Moga Allah berkati hari esok jika msih di hidupkan... salam.. zzzz

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


::: September :::  


Salam... Alhamdulillah, pagi tadi hantar ayah dialisis di Tampin dan pergi ke rumah Cikgu Razali Yassin di Air Mawang, Johol. Anak perempuannya bertemu jodoh dengan orang Selangor. Sempat aku bersama dalam moment khutbah, akad nikah dan majlis makan. Teringat 3 bulan lepas macam mana suasana itu..hmmm..:) Sementara tu, kat luar, ayam golek dah masak, kecur juga air liur..hehe..

Akad nikah
Pengantin baru..:)

Bersama Cikgu Razali.. :)

Ole-ole yang dapat di majlis ni berbeza. Muffin dan Kaktus.. unik tak? Pengantin import kaktus dari Cameron Highland kot.. maybe..hehe. Anyway, tahniah kepada cikgu dan keluarga. Moga Pasangan pengantin bahagia sampai ke akhirnya...insyaAllah

Selain tu, nak juga kongsi gambar menjadi Ketua Pengawas UPSR di Sekolah Kebangsaan Semerbok baru-baru ni...

Bersepah perkara-perkara yang perlu dicatat..hehe

Ini buku ketua pengawas

Kak Sharifah, Aku dan Ustzh Sumayyah

Bersama murid2 dan GPK 1
Oklah, setakat itu dahulu. Semoga Allah memberi kejayaan atas usaha mereka ini..

p/s: lama dah tak mencoret hati ke hati.. Moga Allah kuatkan diri untuk muhasabah... ameen

Baca Selanjutnya..
AddThis Social Bookmark Button


Related Posts with Thumbnails

Bumi Tuhan... Bersaksilah

 

Design by Amanda @ Blogger Buster