Sedih : Dosa!



Hatiku tidak susah di waktu aku dihina
Aku tidak bersedih di waktu aku menderita
Aku tidak sedih di waktu aku disisih
Jiwaku tidak menderita ketika aku ditohmah dan difitnah
Aku tahu ini semua pembersihan dosa


Tapi aku sedihkan dosa-dosa yang kulakukan
Orang yang macamku ini sudah pasti  tidak terlepas daripadanya
Yang aku sedihkan kesalahan dan kesilapanku
Bahkan dosa-dosa itu setiap hari memburuku
Aku takut pintu syurga tertutup bagiku
Pintu neraka terbuka untukku

Aduh! Tuhan...
 tidak ada erti kekayaan, kesenangan,
kalau dosa tidak diampunkan
itulah yang mengganggu aku selalu wahai Tuhan
jiwaku tidak tenang dibuat oleh dosa
dosa-dosa itulah yang mengganggu-ganggu fikiranku
Tuhan, maafkan aku!
Tuhan, ampunkan aku!
Kalaulah bukan dengan rahmat-Mu
Tapi dengan kemaafanMu.

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah