::: tinta perjuangan :::


Kawan...

Janganlah engkau anggap perjuanganku telah mati...
Engkau jangan tafsirkan diriku seperti dirimu...

Perjalanan jantungku masih normal dan akalku masih dapat berfikir...
darahku masih mengalir dan berwarna merah....
mataku masih dapat membezakan mana yang hitam dan mana yang putih...

Mana boleh aku berdiam diri...
mana boleh aku berdiam dan membisu...
jiwaku masih seperti dulu....
semangat juangku masih membara dan menyala...

Aku masih ada kawan...
yang telah tertapis dan tersaring..
jiwa juang mereka masih membara...
aku dan mereka menunggu masa...

pejuang yang kecewa, bahkan berputus asa..
aku ucapkan selamat tinggal..

aku dan mereka insyaAllah akan tetap berjuang...
perjuangan adalah hidup matiku...
bersama kawan-kawan yang sedia dan setia....


No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah