Remajaku... KRM yg ditinggalkan...


Remajaku... kau sudah menjangkau jauh mendekati umur 23... Apa perubahan yg telah kau lakukan?!

Semalam yg suram adakah bertukar kegembiraan pada hari ini? Adakah kegembiraan kau bersama dengan maksiat dan dosa? ataupun kegembiraan kau bersama teman2 berukhuwafillah? ataupun bersama Pencipta berkasih-kasihan dalam tahajudmu?

Ke mana kah kau memandu zaman remajamu itu?...


KRM yg kutinggalkan... apa ceritamu sekarang... aku belum mendengar lagi coretan hidupmu... blog yg lama telah ditinggalkan... sungguh sedih hati melihatnya... Adakah perjuangan itu akan berkubur? ataupun semakin baik dari sebelumnya?..



Tuhan.. kau penentu segalanya... kau lakukan apa sahaja asalkan ia dalam keredhaanmu... Aku hambamu ini akan menerima dgn redha segala yg berlaku... aku harap aku dpt menerima dengan berlapang dada kerana kau lebih tau hikmah di sebalik kejadian yg berlaku..

kalau engkau takdirkan perjuangan mereka makin laju, alhamdulillah.. aku amat bersetuju.. peliharalah hati mereka ya Allah.. jgn kerana dunia mereka tersungkur... jgn kerana bisikan2 negatif merosakkan hati mereka... luruskan hati mereka dlm landasan perjuangan...

wahai adik2 KRM yg disayangi.. kembalilah bersinar...

4 comments:

Persatuan Seni Pengucapan Awam said...

semoga KRM terus dengan perjuangannya

sir hans said...

Semoga ia mnjadi doa yg di makbulkan..ameeen..

2_one said...

insyallah smuanye kan bersinar...selagi kamu masih ada di situ,teruslah memberi semangat pd yg lain selaku mantan p.krm...kesedaran+kesungguhan+komitmen

sir hans said...

insyaAllah.. ana akan cuba. Semoga Tuhan meredhai.

Bumi Tuhan... Bersaksilah