:::: Buatmu Ummi ::::


UMMI...

di manakah engkau ya Ummi... Sejak berada dalam rahimmu aku menendang2 perutmu... sehingga sekarang aku merobek-robek hatimu... engkau selalu bersedih dengan sikap dan perangai anakmu ini... yg liar dari didikanmu...

UMMI...

di manakah kau Ya Ummi... Puas ku mencari di sana dan di sini... aku ingin sangat memelukMu... memohon ampunan atas segala dosa-dosaku... Agar redha Allah berlaku ke atasku...

UMMI...


datanglah kepadaku wahai Ummi... kembalilah menyiram hatiku yang gersang dari kasih sayang... kerana hati ini selalu di rundung awan hitam di atas keterlanjuran sikapku...


UMMI...

Halalkan makan minumku, pakaian dan tempat tinggal dan segala perbelanjaanmu buatku.... aku tidak mahu ke neraka kerana hilang keredhaan darimu...


UMMI...

Yang terakhir dariku, tabahkanlah hatimu dengan setiap ujian yang menimpa... kuatkan keyakinanmu kepada Rafiqul a'la... Doalah untukku kebaikan di dunia dan di akhirat...


UMMI, pintaku hanya satu... kau izinkan aku menjadikan penerus perjuangan ummi dan abah... kerana itulah laluan para nabi, para rasul,sahabat, auliya, mujaddid dan solihin...

aku bangga memiliki ibu sepertimu..

Salam rindu buatmu ya Ummi...


No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah