rintihanku Tuhan.. dengarlah...


Tuhan.... Mengapa Ramadhan ini???

Aku rasakan seperti telah berlalu... aku rasa Ramadhan seperti telah meninggalkanku.. walaupun Ramadhan baru setengah bulan.... Mengapa Tuhan.... aku sangat sedih wahai Tuhan!! Aku cuai melaksanakannya... seperti Tahun2 yang sudah.. Ya Rabbi! Salimna...

YA Allah.. bila lagi aku hendak menghayati Ramadhan seperti orang2 yang dahulu?
Jangan lah jadikan aku di bulan ramadhan ini seperti Ramadhan yang lalu penuh cuai dan lalai.. tidak kuat mujahadah melawan nafsuku.. tiada kesungguhan....

wahai Tuhanku.. umurku sudah ke penghujungnya.. kau ubahlah perangaiku ini... agar aku dapat mengikut jejak orang2 dahulu... kau rasakan ramadhan dalam hatiku.. memiliki rasa bertuhan dan hina diri di depanmu... ramadhan makin ke hujung, tapi hatiku sedih sekali dan gelisah...

Telah aku tunaikan puasa, tapi amat tidak memuaskan.. sebab itu hatiku susah..
lahirnya aku telah mengisi Ramadhan.. yang batin.... manalah aku tahu... sebab itu aku sedih dan merintih pilu, menyesal kelemahanku... Ramadhan telah meninggalkanku...Ramadhan telah meninggalkanku... Tahun hadapan belum tentu aku jumpa lagi Ramadhan... YA Allah. masukkanlah Roh Ramadhan dalam hatiku... Aku pohon dengan harap Wahai TUhanku... Kekasih agungku...

5 comments:

Anonymous said...

kita semua berasa akan pemergiannya..kita khuatir kehilangannya..kita belum pasti pertemuan dengannya lagi..Allah..sempatkan kami...

sir hans said...

ameen.. ameen... perkenankanlah ya Allah...

Anonymous said...

salam..
insyaAllah masih belum terlambat untuk anta ambil pngjran dengan ramadhan yang sudah..
kuatkan hati..buanglah karat-karat jahiliah dalam hati dan diri anta yang menghambat anta dr mendapatkan hidayah Allah.. usah menyesali perkara yang sudah, persiapkan diri dengan amal dan taqwa dengan penuh bersemangat!
insyaAllah anta mampu untuk mengubahnya..

nurcahaya said...

Semoga umurku masih sempat untuk ramadan seterusnya setelah ramadan ini telah aku sia2kn...huhu

sir hans said...

thanks to sahabat2 yang setia. di waktuku gembira dan berduka, kau ada bersama. Ya Allah, Rahmatilah mereka semua yang telah banyak berjasa kepadaku... ameeen..

Bumi Tuhan... Bersaksilah