Ya Allah... Dengarlah rintihanku ini...


Tuhan,

setiap hari aku melakukan dosa kepada manusia. mengapa aku ini begini Tuhan... semakin hari makin banyak dosa yg aku lakukan. bilakah aku ingin berhenti daripada melakukan dosa? aku sangat jahat ya Allah...

ya Allah... berilah kebahagiaan kepada orang-orang yang telah aku buat dosa kepada mereka... berilah mereka hidayah dan taufiqmu... pandulah mereka ke jalanmu...

ya Allah... bersihkanlah hatiku yg berkarat ini... aku sedih dengan dosa-dosaku... jika kau menjemput aku sekarang ini, alangkah malangnya hidupku...

ujian demi ujian yg kau timpakan kepadaku, jadikanlah aku redha menerimanya... agar kau redha kepadaku...

aku ingin keredhaanmu itu ya Allah, sekalipun aku terpaksa menderita...
aku inginkan keampunanmu itu ya Allah, sekalipun aku terseksa..

apalah ertinya hidup sekalipun kaya dan berkuasa jika salah satu dari keredhaan dan keampunanku itu tidak ku miliki...

ya Allah... masukkanlh aku dari golongan yg bertaubat dan meminta maaf dgn manusia... aku inginkan redha dan keampunanmu... jika tidak musnahlah hidupku...

dgn rahmatmu Ya Allah, segala yang kupinta kau kabulkanlah... agar aku selamat di negara Akhirat...

rahmatmu amat luas, tidak ada sempadan... anugerahkanlah kepadaku... Ya Khaliq, Ya Rabbl A'lamin.


No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah