snipp'

Salamat Hari Guru buat semua org yg telah mengajar dan mendidikku secara sengaja ataupun tidak sengaja. aku bersyukur kerana dikurniakan insan2 seperti kamu semua... aku sayang pada semuanya.. yang sudah pergi, aku harap kamu damai di sana dgn mendapat saham dari ilmu yg bermanfaat yg telah kau ajari...




salam sayang dan rindu buat ayahandaku yg tercinta... aku telah jauh melupakanmu... kembalilah ke dalam hatiku... aku merinduimu.. kekasih yg di rindu... hadirlah jua ke dalam hatiku, mengubat kepiliuan hati ini... kamu semua telah banyak mendidik dan memproses hati ini...sehingga aku jadi begini...

jauh nun di rumah, ayah dan ibu yg di rindui selalu... anakmu di perantauan masih mencari sinar dan jgn takut... segala nasihatmu yg dulu ku mungkiri, kini menjadi peganganku... maafkan keteranjuranku sepanjang ummi dan abah mendidik alang...
Alang bersyukur dikurniakan "guru-guru" sperti abah dan ummi... x kenal jemu dalam mendidik..

Pada syeikh2 yg telah banyak menyedarkan ku tentang kepentingan hidup akhirat dan team2 seperjuangan... aku sangat bersyukur kerana memiliki insan2 seperti kamu.. sering memandu dan memberi harapan untuk aku terus bangkit setelah aku tersungkur beberapa kali...

pada semua guru2 yg telah mendidikku dr tadika ke sekolah rendah ke mozac ke KMPh dan ke IPGM KSM... semoga engkau semua sejahtera selalu... ingatlah, aku tidak melupakan kalian dalam doaku... aku sedekahkan semua pahalaku buat kamu semua.. agar kamu bahagia di akhirat sana.. itupun kalau aku ada pahala... kamu semua dah banyak mengajarku... dahulu aku buta hruf, sekarang sudah pandai menulis dan membaca... aku tidak buta huruf lagi, malah boleh menulis dan mengulas tulisanku itu... subhanallah.. ya Allah !!! bersaksilah bahawa semua insan2 ini telah banyak mmberi kebaikan dlam hidupku.. selamatkanlah mereka dari bencana dunia dan akhirat serta tempatkan mereka di dalam syurgamu yg kekal abadi selamanya....

pada bakal2 guru... teruslah belajar... jgnlah malas baca buku dan menuntut ilmu... mcmmana nak maju? masa dibiarkan berlalu... xde hasil dari masa yg berlalu itu... DEMI MASA.. SESUNGGUHNYA MANUSIA ITU DALAM KERUGIAAN.. KECUALI.... sambung sendiri..=)

pemuda pemudi melayu.. bangkitlah dari lenamu.. bangkitlah dari keindahan novel2 cintamu... kamu itu aset negara dan bangsa... tuntutlah ilmu sebanyak2nya dan jgn lupa untuk membaiki diri... membaiki hati... teruslah memartabatkan islam dalam diri... sekali lagi! dalam diri!... x perlu nak baiki org lain... baiki diri kita dlu, insyaAllah Allah abiki diri org di sekeliling kita...

oklah.. sampai sini dlu. salam sayang buat semua guru2ku da sahabat seperjuanganku(",)






Selanjutnya taip di sini untuk paparan penuh.

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah