Exam!!!!



Hmm, buat kawan-kawan yang baru menduduki peperiksaan, sila berusaha sebaik mungkin ya.. khususNYA buat kawan-kawan terlebih vitamin c (Over-C).. selamat maju jaya.. maju dunia & maju akhirat.. amin..[from saprofit kata.=)]




pada kawan2 yg dah terlampau study 2, relax2 kan minda anda.. jgn over sgt, takut tergeliat otak nnti.hehe.. tenang2kan hati k! exam nie sekadar ujian biasa.. bukan ker setiap hari kita di uji Tuhan.. ade org yg brjaya ada yang tidak berjaya... kalau berjaya alhamdulillah... kalau x berjaya, reflex balik diri kita di mana krg kita.. so, standard la. ujian yg akan dilalui minggu depan 2 kecil sahaja.

ada ujian yg lebih besar dari itu, nak mendidik anak bangsa=)... yg dah praktikum, tahniah jika dh berjaya menemui cara mengawal murid2..hee.. yg belum, sabar.. anda semua akan melaluinya... kalau yg bukan guru, anda akan berdepan dengan anak-anak yg pelbagai ragam. kalau lagi ramai lagi la... didikan yg diberi kepada mereka itu akan mencorak mereka utk jadi apa.. kalau kita didik dgn hawa nafsu kita, dgn sifat marah2 kita, dgn sifat pilih kasih kita, dgn sikap acuh x acuh kita.. maka yg akan lahir anak2 didik yg serupa macam kita.. kalau anak2 pula, macam 2 juga la... tapi jika kita tabah dgn ujian, x luntur semangat kita dgn ujian, anak didik sedegil manapun tenang saja kita hadapi.. malah dapat merubah anak itu menjadi baik.. subhanallah. ana tabik springggg pada mereka2 yg mampu bersikap sebegini.=)

saya berkata begini, maybe saya akan menghadapi ujian lebih berat dari ini... biasalah, kadang2 yg berkata2 ni di uji lebih berat dari apa yg dikatakannya.. aku berlindung dgnMu ya Allah dari bersikap mazmumah berhadapan dgn setiap ujian darimu kerana kau yg memegang hatiku.. demi diriku dalam gemggamanNya, aku bersaksi kau lah pemilik hati ini dan kau yg membolak-balikkan hati ini.. peliharalah hatiku...

Ya Allah.. permudahkan semua sahabat2ku yg akan menduduki peperiksaan.. tenangkan hati mereka. berilah keyakinan... kuatkan jiwa mereka. Jika ada dosa mereka yg belum beres, kau ampunkanlah sahaja ya Allah! mereka itu hambamu dan kau tetap Tuhan. Jika kau ampunkan mereka kau tidak rugi, malah makin bertambah keagunganmu di hati mereka... Berilah hidayah kepada mereka dan pandu mereka dgn taufik darimu.. smoga mereka di tempatkan dalam golongan yg mendapat keredhaanmu.. semoga mereka semua mendapat kejayaan di dunia dan jua di akhirat.... ameen..

ok lah.. selamat maju jaya kepada semua rakan2 yg akan menduduki peperiksaan. Semoga Allah mempermudahkan segala usaha kalian=).. maassalamah.

2 comments:

syahman kacak said...

=>

Anonymous said...

senyum sinis nmpk! =P

Bumi Tuhan... Bersaksilah