snipp'

1.00 am...3 march 2009.....

Di waktu suasana hujan begini, aku merasakan betapa kerdilnya aku di depanmu, wahai Tuhan yg maha segala2nya....

Jika saat ini nabi masih ada, sudah tentu baginda akan sujud lama kerana takut bala menimpa umatnya. Bahkan jika berlaku gerhana, baginda turut bersujud dengan lama kepada tuhan rafiqul a’la...

Tetapi umatnya kini... tidak seperti baginda, termasuk aku yg hina dina...

Saat ini.. aku merasakan beban yg amat berat berada di bahuku... usaha taqwaku banyak yg setengah jalan.. ada yg x sampai separuh punn.. aku takut ya Allah aku tidak dapat menjalankan amanahmu ini sebaik mungkin..

Anak2 buah KRMku...jauh di sudut hatiku ini, aku sangat mencintai kalian. Kalian terpilih untuk bersama-sama bergelangang dalam jalan yg Rasulullah n para sahabat serta pengikut2 mereka rintis ini... jika memilih jalan ini, sudah pasti ada ujian dan rintangan yg bakal kita hadapi.. apa tujuan Tuhan hadirkan ujian itu wahai rakan2ku, sahabat2 seperjuanganku????

Banyak sebab Tuhan datangkan... ada hikmah yg amat besar yg kita x sedar... x boleh aku coretkan di sini.. mungkin dalam usrah atau dalam perbualan sehari-hari, boleh aku selitkan jawapan berkenaan soalan ini....

Aku sangat merindui detik-detik kalian berlumba2 untuk berada di barisan hadapan perjuangan, saat manusia sedang di telan arus jahiliyyah ini.. seperti para sahabat dan salafussoleh berlumba2 untuk membenarkan janji Rasulullah. Rasulullah jua telah berjanji buat umatnya di akhir zaman dengan satu kebangkitan dari sebelah timur... xkn Rasulullah nak menyusahkan umatnya. Baginda sudah bersabda, sudah tentu akan berlaku. Bahkan, baginda telah menyatakan dalam hadis, jika tinggal 1 hari lagi nak kiamat pun, kebangkitan itu akan berlaku. Keadilan itu akan naik seperti mana kezaliman itu naik walaupun dalam masa 1 hari nak kiamat.

Umat Islam di akhir zaman sepatutnya berlumba2 untuk menjadi golongan yg disebut2kan Rasulullah itu. Kalau kita melihat senario hari ini, kebanyakan tanda2 hari kiamat dah banyak berlaku.. btol x? X bley di sangkal lagi... menurut kitab2 dari timur tengah, kebangkitan itu berlaku ketika ekonomi dunia sedang tenat..wallahualam.. macam dah terlampau dekat pula... adakah saatnya sudah terlalu hampir?

Adakah aku telah bersedia? Adakah anda semua bersedia dengan kebangkitan itu? Adakah umat Islam seluruh dunia ambil tahu tentang kebangkitan yg Rasululullah pernah sebut2kan itu?

Saat ini Yahudi sangat takut... sebab mereka mengkaji hadis nabi terutama berkenaan dengan akhir zaman. Mereka lebih faham tentang kebangkitan itu. Akibat terlalu geram, mereka lepaskan kemarahan pada umat Islam Palestin... kerana tanda2 itu telah hampir tiba.. bermakna kekalahan mereka sudah terlalu hampir... saat inilah, sebilangan manusia yg Rasulullah SAW rindu2kan itu, akan muncul. Dan mereka ini sangat di takuti oleh Yahudi... Mereka ini yg Rasulullah sebut sebagai ‘IKHWAN2nya’...

Ikhwan adalah golongan yg sedikit tetapi sangat besar di sisi Tuhan...kerana mereka sgt sensitif dengan dosa...

Ikhwan orangnya bertaqwa, dengan sebenar2 taqwa...

Mereka sangat mencintai Rasulullah walaupun x prnh jumpa Rasulullah...

Akhlak mereka macam Rasulullah...

mengamalkan sunnah Rasulullah, bagai menggenggam bara api...

Mereka seperti singa di siang hari, bagai abid di malam hari...

Mereka pilihan di atas pilihan...

Pada anak2 buah KRMku... kita jauh sekali untuk menjadi seperti ikhwan2 ini... tetapi marilah kita mengimpikan untuk menjadi seperti para ikhwan dan berusaha ke arah itu.. jangan sia2kan masa yg singkat ini...

Ukhwah yg semakin erat dapatku lihat dari pandangan mata lahirku... yg batin dalam hati aku x tahu... tapi aku yakin.. jika hati kalian benar-benar ikhlas, kalianlah orangnya. Merasakan dalam diri “ aku lah yg patut bertindak!”...

Jangan tunggu2 lagi sahabat2ku... masa tidak akan menunggu kita... teruslah mara ke hadapan. Membina peribadi muslim sebaiknya.

Bila azan dikumandangkan, itu tandanya tuhan mengetuk pintu hati kita... bukalah pintu itu dan sahutlah panggilan dengan menunaikan sembahyang dengan penuh rasa kehambaan. Jangan di biarkan pintu itu terus terkunci... bukalah ia...bukalah ia.. bukalah ia.....

Sucikanlah jiwamu...

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah