Keindahan Bersamamu...

3 hari 2 malam di HUSM menggamit perasaanku..
malam pertama berada di sana, aku dan 5 org shbt2 dikumpulkan untuk mendengar taklimat. ketika itu aku masih menghabiskan assgmt diriku yg byk tertangguh pd hari itu. ampunkan aku Ya Allah, maafkan aku Ya Rasulullah... lemahnya diri ini...

ketika memberi tumpuan pada taklimat fesi itu, aku di kejutkan dgn sapaan Baba yg dirindui.. aku mendakap Baba lama... terasa kerinduan yg mendalam meresap kedalam sanubariku.. sudah hampir sebulan tidak ketemu.. Tuhan pertemukan kembali pada malam itu.. Baba turut bersama kami pada malam itu.. terasa mesra angin membisik kerinduan di telingaku ketika berbicara dgn insan ini... dari jauh nampak terserlah wibawanya... smoga Allah terus memayungi Baba dengan payung rahmatNya dan di tempatkan bersama org2 bertaqwa. Ameen..

sepanjang program KBM aku banyak memperoleh pengalaman baru... bersama akhi Bai(hafiz) yg byk menimba pengalaman dan kreatif mempratikkannya. sungguh aku rasakan keindahan itu.. akhi Farid jua tidak kurang hebatnya.. semoga usaha kalian diredhai Allah..

aku amat terkesan dengan slot ibu bapa dan slot menikmati angin malam.... trima kasih Tuhan kerana mendatangkan org2 begini untuk memberi kesedaran kpdku, Mereka adalah penyambung lidah nabi.. lkhlaskan hati mereka.. ikhlaskan hatiku jua.. syaitan selalu mengganguku.. jgn biarkan aku keseorangan.. berkatilah hidupku, dan berkati jua hidup mereka yg telah banyak berjasa padaku..

selepas slot menikmati angin malam, kami ber-6 ke rumah Abu Uwais. dijemput.. walaupun kami keberatan mengganggu tidur Abu Uwais, tapi demi cinta kami pada beliau, kami bermalam di sana.. sudah lewat malam itu.. selepas berwuduk aku terus merebahkan badan.. agak letih.. sambil itu aku cuba menghabiskan assignment diriku yg tertangguh.. tidak berjaya jua..huhu.. lemahnya diri ini..

alarm berbunyi detik jam 5.00 pagi... demi matahari.. aku terjaga, aku tutup alarm 2 n tidur kembali.. YA Allah.. adakah aku tidak di jemput untuk bertahajud malam itu??..

jam 5.30 pagi, aku dikejutkan oleh Abu Uwais yg berdiri di kakiku.. Ya Allah, beliau sudah lama engkau jemput untuk bertawajuh dan berkasih2 dgnmu, mengungkap rasa cinta di hadapanmu, tapi aku... baru terjaga.. terima kasih Abu Uwais.. Tuhan telah menggerakkan hatimu untuk mengejutkanku dari lena.. tanda ksih sayangmu pada anak2 mu ini... segera aku bersiap2... kemudian brgerak ke masjid menunaikan solat subuh...

over all.. program KBM kali ini menambah rasa ukhuwah ana sesama insan yg baru dan yg telah lama ana kenal. Itulah rasa yg jarang ada bagi org yg memilih jalan kesesatan.. Terima Kasih Ya Allah kerana memanduku di atas jalan ini... Ikhlaskan hatiku, ikhlaskan hati2 org yg bersamaku... Esok hari keputeraan baginda Rasulullah SAW.. Aku belum pun merinduinya, belum jatuh cinta padanya.. terasa jauh dgnnya... Wahai Rasulullah.. hadirlah dalam hatiku, dalam hidupku... ya Rasulullah... Ya Allah selamat sejahterakan Rasulullah, ahli keluarga yg suci serta para sahabatnya yg baik..

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah