Tentang seseorang

......Malam itu memang malam yang tidak dapat aku ungkapkan dengan kata-kata.Indahnya saat berada dalam dakapannya. Jarang aku dapat dakapan seerat itu. Dengan ucapan penuh kasih sayang dan sehelai kertas tugasan yang sangat bermakna... Aku rasakan seolah2 hidup semula di dunia ini. Diriku kembali mengenang nostalgia kehidupanku yang penuh dosa dan noda. Kemanisan bersama memang dapat di rasa ke dalam jiwa. Menyedarkan aku tentang kehidupan sebenar aku di dunia.
Malam itu, di dalam perjalanan di dalam bas, aku menangis semahu-mahunya. Saat itu aku sangat merinduinya. Aku menangis sepuas-puasnya. Kenapa sebelum ini aku tidak dipertemukan dengannya.. lebih awal lagi.. terima kasih Tuhan sungguh besar rahmatmu..
Aku teringat saat kali pertama bertegur sapa dengannya. Seakan-akan Tuhan telah menetapkan perjumpaan itu. Perbualan yang sungguh mesra seolah-olah kami telah lama kenal. Harapan dan matlamat yang sama..perjuangan yang sama.. subhanallah. Cuma aku tidak matang dalam selok-belok perjuangan. Amat kurang ilmu berjuang. Dia menegur aku dengan penuh kelembutan... Waktu itu aku masih tidak mengenalnya. Rugi..
Setelah lama bersama dalam program, aku mula sedar dia adalah permata yang sudah digilap dengan baik. Patutlah aku dapat rasakan ketenangan bila bersamanya.. insyaAllah, aku akan bantu perjuangannya sedaya mungkin. Agar matlamat yang dicita2kan itu tidak samar dan menjadi realiti..

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah