seminggu....

sudah beberapa hari berlalu... aku dapat merasakan ujian yang tuhan turunkan ini sedikit demi sedikit seolah2 memberi amaran kepadaku. Padaku, aku tidak faham mengapa engkau menguji aku sebegini. dan aku tidak mengerti mengapa aku seolah2 tidak mengendahkannya... aku takut ya Allah kalau engkau murka denganku.. Fizikalku seakan2 taat tetapi hatiku tidak sebegitu.. itu yang dapat aku rasakan dalam sanubariku. Seperti engkau membisikkan sesuatu kepadaku agar aku bisa mengubah kehidupanku kepada yang lebih baik. Meningkatkan diri, merintis jalan taqwa dengan penuh kesungguhan...

email2 yg dikirimkn shbt2ku yg prihatin tntg Islam trlalu banyak.. ada yg aku tidak smpt mmbcanya.. ketika aku sedang mengemaskini email2 trsebut, tidak disengajakan aku telah trdelate semuanya.. Nauzubillah.. apa hikmahnya sebenarnya Ya Allah..

Aku banyak menyimpan bahan2 untuk tazkirah dan sebagainya dalam external hard disk dan ketika suatu masa yang kau tetapkan, kau telah mengambilnya semula. Hard disk itu telah terhempas dan bahan2nya tidak dapat aku selamatkan..=( walaupun di tgn kwn2ku ia trhempas ttpi aku dpt merasakan ada peringatan2 yg ingin kau sampaikan padaku...

termasuklah beberapa perkara lain yg telah berlaku...

aku masih muhasabah...

Sejauh mane aku telah meninggalkan mu..
sejauh mane keikhlasanku..
sejauh mane aku merintih di depanmu...
sejauh mane kesombonganku padamu..
aku masih muhasabah ya Allah..

berilah aku masa untuk membaikinya...

jangankau timpakan ujian yg mane aku tidak mmpu untuk menghadapinya..

kalau ada dosaku padamu, kau ampunkanlah dengan rahmat dan kasih sayangmu..
kalau engkau ampunkan, kau tidak rugi.. tapi kalau engkau tidak ampunkan, aku lah insan yang paling rugi dalam dunia ini..



No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah