Hikmah Besar...

Aku harapkan segala yang berlaku ini ada hikmah besar dari tuhan. Aku x pasti apa mksd Tuhan.. aku masih mencari.. tapi aku mesti merasakandalam hatiku segala masalah yg tuhan timpakan ini adalah kerana kafarah dosa2ku yg mmg byk..
Mana taknyer.. aku rase aku dh beramal tp aku tertipu..sbnrnya tu sume bru luaran jer. Org kte kite baik kononnya.. dalaman xtau.. hati dengan tuhan x beres.. sebab per???
Knape kau berkata begitu Rauhan??
Sbb hati kau mybe berbunga atau tidak ikhlas.. taukah engkau bahawa pandangan tuhan pada hati manusia, bukan pada fizikal kau. Dari segi fizikal, org Nampak kau bagus(bagus ker?)huhu.. tp adakah kau benar2 sujud ketika jasadmu sujud kepada tuhan. Adakah hatimu turut sujud ketika jasadmu sujud. Atau fikiran kau jauh melayang ke luar memikirkan masalah dunia?
Pada yang mmbaca, sila ambil pengajaran. Jgn jadi macm saya. Ikhlas lah dalam beribadah…
Aku sedar, aku ada tanggungjawab berat terutama KRM yang memiliki permata2 yg perlu di gilap secantiknya. Perlu di gilap dengan Nur Islam. Melalui landasan ukhuwafillah..
So, assgment aku ialah mmbaiki diri sebaik mungkin.. mengusahakan taqwa. Sambil mmberi panduan kepada mereka spya bersama2 aku mmbaiki diri. Kalau aku tidak mmbaiki diri, aku akan menjadi hijab dalam perjuangan ini.. nauzubillah..
Dengan bimbingan dari En.Zul dan shbt2 team usrah induk( Fazli, nabil, apih, pok jak, ubai, afiq, kudus, gopa) yang selalu bersama di sampingku. Sesungguhnya ingin aku nyatakan, ukuwah kita makin trtaut rapat. Penuh dengan mahabbah wa rahmah. Aku sgt mencintai kalian semua seperti akumencintai diriku sendiri. Kalian adalah permata-permata yang kian bersinar, sehingga mmpu menyuluh hatiku yg bersarang dengan mazmumah. Sehingga aku dapat melihat siapa diriku, hanya hamba hina yang berlagak sombong di bumi Allah.
Semoga Tuhan tetapkan kalian dalam jalan al-haq ini dalam mncapai makam taqwa. Sentiasalah bersama2 kter saling kukuh mengukuhkan antara satu sama lain.
Tuhan,
Luruskan hatiku padamu dalam menyusuri jalanmu ini.. amen
Kepada engkaulah harapanku, janganlah hampakan persaanku..

3 comments:

mawaddah90 said...

Dalam kita melangkah terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk & menangis...
Tapi ketahuilah & renungilah kembali dalam diri kerana mungkin air mata tika itu hadir kerana DIA mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak alantaran ada langkah2 yang yang tersasar dari keikhlasan..
moga kita tabah & ditetapkan iman...
Ujian datang kerana DIA masih SAYANGkan kita bukannya untuk membebani kita... :-)

sir hans said...

thanks mawaddah90. semoga Allah merahmati anda. Semoga mendapat taqwa.... ameen..

mu4mm4r r4uh!LL4h said...

kadangkala, kita merasakan yg diri kita ini terlalu hina...namun tanpa kita sedari, ada insan yang menyanjungi kita kerana bagi insan itu, kita adalah tauladan yang paling baik dr kaca matanya..walau pd hakikatnya, kita tak pernah merasakan begitu... tiada insan yg diciptakanNya sempurna...tetapi hanya cukup bagi menjadi panduan & pedoman utk org laen... insyAllah.

Bumi Tuhan... Bersaksilah