Ramadhan berbicara denganku..

Ramadhan telah sampai ke hari ke-20…
Adakah ramadhan aku telah sampai ke tingkatn yg sama dgn angka 20 itu?
Ermmm... jwb sendiri.. aku terus berdoa semoga Allah terus menunjukkan aku jalan kebenaran, jalan yang sangat indah.. yg harus aku miliki.. harus.. ehhh.. bukan aku sahaja, malah semua manusia termasuk yg berada di institut ini.=)
Kalo shbt2 nk tau jalan taqwa ini jalan yg benar-benar membawaku ke jalan yang sangat memberi kesan ke dalam jiwa sesiapa yg menginginkannya.. dalam keadaan dunia yg di bungkam oleh jahiliyyah. Aku x mahu turut hanyut bersama aliran jahiliah yg sangat pesat mmbangun. isshh... kalo manusia amik tau tentang keadaan umat Islam sekarang dan dibndingkn dengan sabda2 nabi.. subhanallah, dah btol sme. Keadaan umat skrg same mcm dlm hadis-hadis 2. Xyh care la tntg khilafiyah ulama, tp ikut jumhur ulama yg rmai, hadis-hadis itu sepakat dterima..so, nabi gtau tntg masyarakat yg telah rosak ini, ada sebilangan yg amat di cintainya..dirinduinya...
Kata nabi.. aku amat merindui ikhwan-ikhwanku di akhir zaman..
Sahabat pun brtanya... ya rasulallah, kamilah yg kau maksudkan itu, shbt2mu?
Bukan kamu..
Shbt2 cmburu..Sahabt2 menangis... mereka ingin tau sapa yg dimaksudkan Rasulullah.
Ikhwan-ikhwanku ini adalah golongan selepas kamu..mereka x pernah bertemu denganku tetapi sangat mencintaiku.. kehidupan mereka seperti abid di malam hari dan singa di siang hari...
Marilah kita menyahut seruan ini, untuk menjadi calon2 ikhwan ini.. golongan ini sedikit ttpi sangat besar di sisi tuhan kerana taqwanya..
Sama seperti tentera badar, walaupun sedikit tp sangat besar di sisi tuhan sehingga berjaya mengalahkan musuh yg ramai.. inilah peperangan pertama malaikat turun mmbantu peperangan.
Sangat hebat org yg mengusahakan taqwa..tuhan janjikan ‘manna was salwa’ seperti mana yg disebutkan dalam al-quran.....
Sangat indah...... SANGAT INDAH JIKA KITA BENAR2 MENGHAYATI ISLAM DALAM JIWA.
Ya Allah, kurniakan rasa keindahan itu dalam jiwaku, agar aku bisa tenang berada dalam duniamu ini.. tenang berdepan dengan masalah dan pelbagai kesulitan hidup. Pasti kau permudahkan yaAllah.. sebab kau dah berjanji dan sesungguhnya kau tidak memungkiri janji.
Ya Allah, Kurniakan kecintaanku kepada kekasihmu, Muhammad s.a.w...
Aku byk mncuri masa untuk mmbaca kisah hidupnya yg penuh keperitan dan keindahan itu. Sehingga baginda mmpu melahirkan golongan org2 yg hebat.
Hebat kerana taqwanya. Maka tuhan bagi pertolongan. Umat islam sekarang sudah jauh untuk memahami taqwa itu..sbb itu mereka terhina, kami terhina.. moga engkau datangkan pembela yg mampu menyelesaikan masalah umat ini.. supaya umat islam kembali mengusahakan taqwa..
Kerana itulah satu2nya kekuatan umat Islam.. kalau mereka faham.. insya Allah aku akan sentiasa berbicara dengan mu di dalam smbhyg ku, dlm doaku memohon, dlm rintihanku.. moga2 kau kurniakan kepadaku dan kepada semua rakan2 seperjuanganku..
Aku tahu ya Allah pembela itu telah engkau hadirkan Cuma belum masanya.. tiba masanya, pasti seluruh dunia akan terkejut kerana kehadirannya.. masa itu ,aku SANGAT MENGINGINKAN AKU MASIH DALAM KEADAAN BERIMAN, TIDAK DISESATKAN OLEH DAJJAL LAKNATULAH.. iman kami senipis kulit bawang ini mampu hancur bila2 masa sahaja. Moga engkau selamatkan aku dari fitnah dajjal.. segerakanlah kehadiran pejuang kebenarannya itu.. dunia sangat merinduinya kehadirannya..
Semoga Ramadhan ini membawa berita gembira kepada umat Islam. Semoga kau kembalikan kegemilangan islam dengan lahirnya.. baldatun toiyibatun wa rabbun ghafur... ameen

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah