13 Julai....08

hari ini aku berurusan dengan pihak pentadbiran berkenaan dengan Minggu Kebudayaan dan Kesenian Islam.. agak memeningkan kepala bila bekerja dengan ramai orang.. ulang alik sane sini.. buat itu, buat ini.. salah tu, salah nie.. dan macam-macam lagi karenah manusia yang aku perhati.. kalau aku berfikir tentang ragam manusia yang bermacam2 ini, x mampu aku melayan.. tetapi itulah didikan Tuhan kepadaku. Tuhan mahu aku berlapang dada. belajar menerima pendapat orang walaupun dah terlampau byk melayan karenah orang yang same setiap hari.. ak turut belajar dari mereka bahawa pndptaku tidak semestinya betul. ada rasionalnya kata2 mereka kerana mereka lbh byk makan garam dariku...
aku ini hanya setahun jagung untuk menafsirkan semua itu..
yang penting biarlah hatiku sentiasa bersama Tuhan.. insyaAllah, Tuhan akan mudahkan kerja kita dengan melembutkan hati org yg berhadapan dgn kita. kerana hati itu tempat jatuhnya pndgn Allah. manusia yang memeberikan hatunya kepada Allah, Allah akan lmbutkan hati org yg berhadapan dgnnya..
Alhamdulillah.. byk yang aku belajar betapa hikmahnya segala kejadian Tuhan.
belajarlah untuk bersangka baik dgn Tuhan..
tuhan bertindak mengikut sangkaan2 manusia.

hari ini aku bersyukur kerana papan kenyataan yang aku pinta telah diperoleh=)
Pihak Institut mahu supaya peruntukan diberi untuk Program Minggu Kebudayaan dan Kesenian Islam=)
pelik.... aku tahu kewangan Institut telah susut tetapi timbalan beriya2 untuk mmbntu program ini.. encik jefri pun turut sama mmbantu untuk LO..
alhamdulillah..
luar biasa kerjamu Tuhan..
disebalik kepayahan itu, ada cahaya rupanya..
terima kasih tuhan..

ptg ada meetg ajk minggu pengurusan. agak mudah kerana jpp hanya ditugaskan untuk memantau sahaja aktiviti spnjg minggu pgurusan. . aku pula option pj. so,ttp trlibat sama untuk uruskan aktiviti pagi dan riadah petang..

aku mgharapkan supaya pelajar baru ini mampu mmbangunkan KRM yang sedang aku bina. permulaan yang agak sukar, ttpi aku tahu suatu hari pasti sinarnya akan terang seperti terangnya bulan purnama menyuluh malam yang gelita..

Tuhan, moga engkau pandu hatiku sebaik2nya dalam merintis jalan kebenaran ini..ameen

No comments:

Bumi Tuhan... Bersaksilah